scoop-ola?

Vi njuter nu av de sista timmarna här på Gotland. Det har varit en tuff helg med ostabilt väder och blandade cykelresultat. Tidigt imorgon bitti åker vi hem till katt och vuxenträning.
Först de utlovade bilderna från de svindyra stenugnsbageriet.

 

GotlandBikeBattle 2010

Jag skapade mig igår ett försprång ned till konkurrenterna på 4 min 26 sekunder så idag kunde jag köra mkt mera avslappnat och taktiskt. Den mkt tajtare fighten var mellan 2an och 3an där det skillde dryga minuten bara. De tampades mkt under de 4 specialsträckorna och bytte faktiskt plats i resultatlistan under dagen. Jag själv kunde inte hålla mig lugn för jag åker med den ständiga nojjan att jag skall punktera och då kan det vara bra att ha några minuter till godo.

En helt ny erfarenhet "drabbade" mig vid målgången nere vid Almedalen i Wisby. Direkt när jag stannat hojen stod det 4 reportrar runt mig med en massa frågor. En var från radio Gotland, de andra tre var från olika tidningar. Kändes ovant. Väldigt ovant. OrmMicke: Om du läser detta så hyllade jag dig i Radio Gotland :-)

En av de otroligt snälla sponsorerna på GBB är Klockia. Som vinnare får man en svindyr Certinaklocka som i år var snyggare än den jag vann 2008. Svart carbonbotten och blåa siffror och värd ca 4000 kr.


Jag lämnar dock ön tomhänt och skall nog få något annat från klockia då jag är så nöjd med min "gamla". vet att Klockia jobbar med suunto oxå...

Förra året punkterade Sara bort sig på SS5, d.v.s. första etappen på dag 2. Samma sträcka startade vi med idag och kära lilla Sara han bara köra ca 2-3 km innan hon fick sällskap vid framväxeln av sin bakväxel.

Klok och lugn som hon var så skruvade hon av resterna, kapade kedjan och gjorde om hojen till en singelspeed och trampade vidare. mekandet tog dock så lång tid att de ute på en sträcka han plocka bort banmarkeringarna så hon fick leta sig in till Wisby på egen hand. Glad och leende ändå.

Hej hopp


Kommentarer
Postat av: Jakob

Grattis och bra kört!

Postat av: Micke S

va bra. Vad sa du då? Hela sanningen hoppas jag :)

2010-08-22 @ 22:14:05
URL: http://www.ormmicke.wordpress.com
Postat av: Johan Jönsson

Får med mig Eknor till kvällens träning..

2010-08-23 @ 16:05:19
Postat av: ola

Tack Jacob.

Micke: Jag fick frågan varför jag inte vann 2009. Jag sa som det var. Du var dopad, genade i kurvorna samt mutat tävlingsledningen och att du nu var avstängd och under utredning. Hyffsat sant eller?

2010-08-24 @ 18:30:24
Postat av: Karin "panikmeckarns tjej"

Ett stort Grattis, långt i efterskott eller vad säger man..

2010-08-27 @ 17:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback