Regn, rusk men semester

Igår morse vaknade jag med ett ryck kl. 08:15 och tyckte VERKLIGEN det var dax att stiga upp i vår lilla stuga här på Kneipbyn. Idag tog jag igen det. Klockan är knappt 6 än men här sitter jag och bloggar. Min bättre hälft ligger och sover naturligtvis men hon kommer väl snart runt hörnet och skrämmer skiten ur mig då jag sitter med hörlurar och lyssnar på webradio.
Sara som igår kväll gjorde något roligt utan att veta om det. Det lilla stugområde vi bor i har stugorna ganska nära varandra och de ligger i olika höjder och inte särskilt symmetriskt. Man får liksom inte gå omkring naken utan att riskera att flasha sig. Sara skulle in i duschen men kom naken ut till köket för att plocka ur linserna. Då kollade jag mot grannhuset där de blev väldigt nyfiken på Sara :-)

Annars så har vi lite otur med vädret detta år. Stenarna här på gotland har en förmåga att bli väldigt hala i regnet så jag hoppas vi klarar oss från krasher. Jag har inte sett mer än sträcka ett heller för den har vi fått göra om på grund av en sur (väldigt uppjagad) markägare. Lite synd då det var en väldigt fin stig men istället så blev det flera höjdmeter så GBB startar ganska tufft i år.

Har inte tagit ett enda foto igår. Förlåt!

Vi han med en kort shoppingtur i underbara Wisby igår oxå. Hittade likadana muggar som vi har hemma så vi kompletterade lite. Sen har vi hittat en fin present till förmodligen en av er läsare så jag kan inte avslöja mer. SEn ska Micke Salomonsson få en tidning av oss.

Ikväll kl. 18 startar prologen i Gotlandbikebattle 2010. Välkomna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback