5a i betyg!

Igår var en slö-lördag. Ja förutom träningen då men annars så blev det lite städ, lite shopping på stan, lite rosèvin, en massa Family guy (det var FG-marathon på tv6). Kändes rätt gött faktiskt och hade det inte varit för att vi gick till friskisdär runt lunch så hade nog det tärt lite på samvetet

Gårdagens träning
 Satte mig i hörnet på den spinninghoj som jag oftast sitter på. Pluggade i lurarna i mobilen och lyssnade på Scar Symmetry. Jag körde 4x10 minuters med en låg kadens och mkt motstånd. Syftet var att bli starkare i cykelmusklerna naturligtvis. Trots den låga kadensen klättrade pulsen upp ganska fint och jag tror jag hittade det perfekta läget för jag låg inte många slag ifrån när jag kör 4x4. Alla intervallerna gick bra och jag lät pulsen stiga lite för varje intervall pga vätskeförlust och värme.
Suunto har (som jag nämnt tidigare) TrainEffekt på deras klockor. Skala 1-5 och man ser hur långt man har kvar till nästa nivå hela tiden. Igår blev resultatet 5,0. Då står det så här i manualen: "Extrem hög effekt på den aerobiska förmågan om tillfredställande återhämtning tillåts. Bör inte göras ofta." Nä det görs inte så ofta heller...Sist jag fick en 5a var på SM.

Idag måste jag ut på långpass. Eller måste och måste..Men jag vill.

 

Imorgon nystartar vuxenträningen och jag har nya idèer. Hoppas det kommer några stycken som man kan få testa dem på.

Är det någon som äger en gravyrpenna som ni kan låna ut nån dag? Har fått en rolig idé...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback