städ, vård och premiär

Jo dagen igår bestod bl.a. av att rengöra kära Öste`s akvarie på nästan 300 liter. Fick låsa in Neo i ett av våra tre rum och lyssna på hans jamande och klagosång men det var tvunget då han inte klarar av att låta Öste vara ifred. Jag har prövat några gånger att låta de två träffas men Neo är över Öste blixtsnabbt och konsekvensen bli så allvarlig om han skulle bita eller riva henne så jag törs inte chansa.
När akvariets alla saker låg inne i badrummet för rengöring kom hon gående in dit till mig och lämnade jag badrummet följde hon efter. För att vara en sköldpadda är hon ganska rolig.


Sen blev det vård av cykeln oxå. Rengöring och sen ett snabbtest på 20 minuter där jag blåste på rätt bra. Kom tillbaka rätt svettig.
Sen blev det nåt slags kombinerat födelsedagsfest och ätarfest hos cyklisten Peter K. God mat toppades med två stora, jättegoda tårtor som hans pappa hade gjort. Jag tror att mina två bitar lade sig som ett tjockt lock för jag är fortfarande mätt :-)
 Jag tycker det är lite lustigt det här med min kost. De senaste två-tre veckorna har jag slarvat ganska mycket med det där lilla extra. Godis, fikabröd, småätandet. Resultat: Viktnedgång. Fattar det inte men jag har tappat det där kilot som jag jagade vecka 13 när jag gjorde powerwalks en hel vecka.
Tävlingspremiär
Har försökt att inte låta tankarna flyga iväg när det gäller den svenska cupen i år. Jag har tränat bra i vinter och vår. Inte regelbundet utan tvärtom så periodiserar jag fast ganska ostrukturerat. Ibland hårt och intensivt blandat med lugnare veckor. Dock är det dumt att spela upp ett scenario för många gånger i huvet för oavsett det så kan man inte påverka vad andra cyklister kan prestera.
 Jag har sällan varit en sån cyklist som mörkar eller nedvärderar formen men samtidigt skapar det förväntningar från både mitt egna och andras håll.     H30 är jämnt och kommer att vara så även i år och det är lika bra att cirkusen startar nu så man kan köra på lite mer avslappnat framöver.
Finns ju fler som förmodligen haft en grym vinter och är hur sugna som helst att slåss om de där viktiga poängen.
Idag kör vi alltså i Mjölby. En bana som chockade mig första året jag körde där men med åren har de gjort den snällare och jag gillar den riktigt mycket nu.
Solen skiner, blå himmel, idag kan det bli en bra dag.

Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback