idrottsskada = pisstråkigt

Ush och fy. Arbetsdagen har väl varit okej men mitt under den kände jag helt plötsligt av den där muskelbristningen jag ådrog mig i Mjölby i söndags. Det var en dyrköpt seger för jag lider verkligen av den.
Då menar jag inte fysiskt utan det jobbigaste är mentalt att vara oförmögen till att träna.

Idag t.ex. hade jag med träningskläder för att köra intervaller i klubbstugan efter jobbet. Benet kändes faktiskt riktigt bra igår/imorse. Sen kom den där känningen under arbetet. Ändrade mina planer när jag slutade jobbet. Tänkte " jag sticker ut och trampar lungt ute istället" men nu när jag kommit hem och pratat med sambon, sökt på nätet och tänkt efter så vilar jag helt idag. Vilat onsdag och idag torsdag. Inte mycket och det kanske det är värt om jag sen får till Hammarö 3 dagars bra för då blir det mycket bra kvalitativ "träning". Men det jobbiga är nu, här och nu.
Sen vet jag att konkurrenterna i H30 ger inget gratis. Klassen är ett getingbo men å andra sidan säsongen är lång. Förvaltar jag detta bra så går jag ur det stärkt.

Nä idag skall dammsugning och tvätt få uppta min tid. OJ!!! vad mycket roligare det blev nu.
Mådde dock väldigt bra när jag nyss såg denna film på tuben. Det stod om denna kille i gårdagens Metro. Då jag själv pysslade lite med fridykning en kort period i mitt liv så fascineras jag ordentligt. Jag har kvar mina långa fenor, djupklocka, tyngder, cyklop mm. och ibland används de oxå.

Nu skall ja o sambon duscha. Hon tycker oxå det är bra att samboduscha för att spara på vattnet. Perfekt.

Kommentarer
Postat av: Panikmekarens karin

Ska detta bli nästa storsatsning????

2010-04-29 @ 22:08:19
Postat av: ola

att samboduscha? Ja hoppas verkligen det. :-)

2010-04-30 @ 05:25:38
Postat av: Sara

men då MÅSTE vi ju köpa en sån där special blandare á la Hawaii, stor som en tallrik och där vattnet hälls ovanifrån :D

Postat av: Oscar Ekstam

Den filmen blev jag mäkta imponerad av! Så coool

2010-05-03 @ 09:20:51
URL: http://www.oscarekstam.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback