Jäkla regler överallt

Jag är en person med ganska god moral och ganska laglydig. Jag är som tävlingsmänniska rättvis och fuskar absolut inte inom idrott. Ändå är jag så trött på regler just nu. Hela Sverige genomsyras av regler.

Varför denna bitterhet? Jo min efterlängtade Hong Kong-lampa har fastnat i svenska tullen. Fick brev ifrån dem idag där de behövde bevis vad det innehöll och vad det hade kostat mig. Den billiga och bra lampan kommer nu kanske att bli dyrare. Så här stod de:
"Tullsatsen är mellan 0-20 % och beräknas på varans pris inklusive frakt och eventuella transportförsäkringar. För de flesta varor är momsen 25%"
Alltså kan jag kanske klara mig utan tullsatsen men om den 580 kr dyra/billiga lampan ökar med 25% så kostar den ju ca 710kr. Fortfarande okej men om då tullsatsen tillkommer blir det mindre roligt.



På Onsdag lottar jag ut två starter i sportklassen i Kumlacrossen. Skall du göra premiär i cykelcross-genren kanske?

Ikväll ska jag jogga med Patrik Paulsson som är i stan.

hepp

Kommentarer
Postat av: Lisa

eller så passar du på med bitterheten i blodet och ljuger om priset?



en bild till dig:



http://i16.photobucket.com/albums/b38/bonsaikitten/shrigley4.gif

2009-10-12 @ 21:15:02
Postat av: Mamma Milla

ja lilla sverige har sina regler,,,suck

2009-10-13 @ 06:13:33
URL: http://lillamillas.blogg.se/
Postat av: jonas l

130kr i moms är ju inte så mycket. Fixar du ett kvitto på den ifrån affären på ett värde under 500kr slipper du allt sådant med.

2009-10-14 @ 15:40:24
URL: http://cerro.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback