dagen före D-day

 Denna ljuva musik går nu här i hemmet. Perfekt städmusik. Appropå musik så blev jag lite förvånad över vad den svenska mästaren i cykelcross lyssnar på. Kan inte ens precisera stilen. Rockabilly, tradjazz, old school rock, skitmusik..Ja vet inte vad genren heter men udda iaf.

Städar lite inför inflyttningsfesten imorgon där du är välkommen mellan kl.19-23 om du uppfyller följande kriterier:

# Du har de senaste 5 åren skickat julkort till mig.
# Din senaste present till mig kostade minst 500 kr.(julklapp 400kr)
# Du bjöd mig på öl sist vi sågs.
# Du har låtit mig vinna de senaste gånger vi tävlat mot varandra. Cykel, löpning, TP, kortspel osv.
# Du är mellan 18-30 år, klär i kort kjol, urringat (kön oviktigt)

Skulle du inte passa in enligt beskrivningen ovan så är du nästan lika välkommen men får stå i tamburen och lyssna på skratt och skrål. Happyåkare, Falubo, Hjortkvarnsbo, Frövibo, Sköllerstabo. Alla e välkomna.


Vi har sagt att vi bjuder på lite käk men att beräkna mat till en okänd storlek på en skara människor är svårt. Dryck får du hemskt gärna stå för själv men stans godaste bål kommer att finnas här. Jag och mattegeniet Sara skulle beräkna ut styrkan på den. Fick övertala och överbevisa att man inte säger hur mkt som är 100% alkohol i den utan man beräknar hur mkt som är 40% sprit. De 7,3 litrarna bål kommer att ha en styrka på 4,1 %. Hoppas jag själv räkna rätt där...

Dagens uteblivna träning
Ett monsterpass på 6h med 2500 höjdmeter och motvind hela tiden.

Dagens sjukdom
I förrgår sved halsen lite lagom. Igår gick det upp till DEFCON 3 med huvudvärk, halsont och öm kropp. Idag verkar det halsonda vara borta men snorproduktionen har startat. Några få gånger har lite lätt gröna slemisar lossnat från halsen men går det med den här farten skall det nästan vara över imorgon för jag är pigg o så. Klassar det hela som en snabb förkylning.

Nu skall S plugga så jag får gå omkring med dammsugarn, fixa toaletten, plocka undan mm. Är det de som kallas toffel?

Hej


Kommentarer
Postat av: IB

Det är detta som kallas oooomtänksam

2009-11-27 @ 18:50:16
Postat av: Metalbob

Nu ska du inte dissa rockabilly! Jäkligt bra! Och då lyssnar jag på Slayer, Mostermagnet osv.. Döm inte katten efter skinnet... ;-)

Postat av: Annika

Eftersom jag tar min korta kjol och drar till Stockholm så vill jag bara önska en trevlig kväll! Hoppas att ni får trevligt! :)

2009-11-28 @ 11:17:50
URL: http://tremil.blogg.se/
Postat av: ola

Tack Annika. Gör stockholm till en rolig stad. Jag har aldrig gillat den.

Ska försöka locla med malin på en joggingtur imorgon.



Glömde jag skriva att det är på Tunnelgatan 8a som det händer på??

2009-11-28 @ 15:20:36
URL: http://cykelola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback