Dagen efter premiären


Som bilden visar så älskar jag cykelcross. Jag springer och skrattar där i den djupa sanden.

Som vanligt när det gäller mig och cykeltävlingar så sprängde jag mig på första varvet. Det kändes ju så bra. Höll min 4e plats ett varv sen sjönk jag till 9e ganska snabbt. Där låg jag tills de ringde i klockan för sista varvet då jag gasade det som fanns kvar i benen och det räckte för jag skulle gå ikapp, och förbi mannen framför mig.

Banan var fin. Kanske inte 100% cykelcross då avsaknaden av 180 graders svängar och inte en enda trappa men ändå fin. Sen har dom ju en jäkla massa sand istället. Kul att bomba ca 300 meter på en hård sandstrand för att sen vika höger upp över en sanddyn där bilden ovan är tagen.
Jag hade ju fått låna Martintrampars pendlarhoj och den passade mig jäkligt bra. En lite speciell framväxel som lät och krånglade lite men det påverkade inte min prestation igår.
Efter vårt race gick vi runt och var cx-fans! Vi tutade och skramlade till prestigedamernas njutning men vart är alla andra dårar? CX som nog är den publikvänligaste genren. När skall folk fatta det? Samt att när skall folket/publiken förstå att vi cyklister gillar/älskar/uppskattar/behöver bli påhejjade?

Jobbet då
Tråååååkigt! Gillar inte den uppgift jag gör just nu men det är väl det som är omväxling. Hade man kul hela tiden skulle det inte märkas.
Dagens träning
Hade väl först tänkt att vila idag men..Skulle jogga lite för att underhålla löpmusklerna. Joggade iväg 4-5 minuter innan tankarna kom "varför ska jag träna lugnt? Bättre att köra lite lagom hårt" Joggingen blev till snabbjogg och jag körde väl ca 45 minuter och sitter nu nöjd. Eller halvnöjd egentligen.
Blev ju lurad till det här fejsbok. För det första attans vad mail man får. Får ju ett mail om allt som händer och sker :-( Sen tar det tid oxå. Kände ju stress innan om att hinna blogga och nu det oxå. Nåja..Nu är man en i mängden.

Hej på ett tag

Kommentarer
Postat av: Tord i Åre

Haha, ser du ut sådär när du skrattar? Blev oxå ilurad Fäjsbokk men ett tips är att ändra under inställningar att du INTE vill ha mail om allt skit som händer där. Hade! ///Tord...

2009-11-09 @ 21:33:35
Postat av: Oscar Ekstam

Jag reagerade också över hejandet igår Ola. Men jag tror mer att det är Lidköpingsborna och de som bor runt om som är tysta av sig. Lyssna på min film ska du få höra.

Jag gjorde mitt bästa att väsnas även att jag filmade och tog kort. Men jag fick ge upp blåshornet då jag ju trots allt är en man.

Det var mer liv i Kumla, Falun och Stockholm i alla fall. Betydligt mer. Men så var banorna lite mer tighta publikmässigt.

Oj en hel uppsats till kommentar =D

Postat av: Sara

Du kommer aldrig att bli en i mängden, älskling ;)

2009-11-10 @ 12:25:09
URL: http://saraskrypin.blogg.se/
Postat av: Henrik Öijer

Avsaknad av 180-graderskurvor? Genade du förbi slalombanan innan den snabba utförn? :)

2009-11-10 @ 20:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback