Alternativ gala

Summeringen för 2009 kommer kanske ikväll då...
Uppladdningen inför lördagens mingelfest tar fart idag...
Sara tittar nu på "unga mödrar" på kanal 5. Undrar vad som ska ta fart då..

I lördags var det ju cykelgala i Jönköping efter cykelmässan. Då satt cykelcrosscupsamordnaren ( ouf långt ord) Henrik Öijer (
www.oijer.blogspot.com) och gjorde sin egna cx-gala. Så här såg kategorierna och vinnarna ut:

Årets CX-cyklist herrar: Jens Westergren
Har i år vunnit både SM och Northwave CX-Cup efter hårda dueller med främst Magnus Darvell.

Årets CX-cyklist damer: Kajsa Snihs
Har i år vunnit... Allt.

Årets prestation: Calle Friberg
Den ende herrcyklist som lyckats vara före en av pojkarna Westergren/Darvell på en tävling i år. Med sin andraplats i Evaldscrossen visade han att kapacitet finns för att slåss i absoluta CX-toppen. Man skulle faktiskt kunna säga att det var Friberg som avgjorde hela Northwave CX-Cup genom att peta ner Darvell en placering

Årets tävling: Kumlacrossen
Det här kan ju vara lite känsligt i och med att jag sköter cupen. Men om vi bortser från det nu och bara låtsas att jag är en fånig bloggare med en egen gala, så grundar jag främst beslutet på snacket hos cyklisterna. Jag har ju varit på cupens alla deltävlingar och SM. Konkurrensen är givetvis stenhård i denna klass då de flesta tävlingsarrangörer är passionerade och hungriga på att göra bra tävlingar.

Årets CX-butik:
Allebike.nu
Butiken hade i år en egen tävling, Allecrossen, med start och mål framför sin butik. Säljer inte bara tubdäck av finaste sort utan har också ett eget cykelmärke som bland annat Emil Lindgren, Calle Friberg och Matthias Wengelin cyklat på i år

VA!!!! Kumlacrossen får ännu mera credd!! Tackar. Ni som hjälpt till får baske mig ta åt er.

Nu väntas tvätt, handling och vilodag (suck)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback