Varva ner.

Efter vasaloppet var jag ett lätt offer för den försäljare som dök på mig i mässan. Jag har haft mina ångerstunder om jag gjort ett rätt val men imorse var jag säker. Det är skönt, vardagslyxigt och bildande att äntligen få en helgtidning. De närmaste månaderna kommer Svenska Dagbladet att finnas i min brevlåda. Gillar upplägget i den och det är ju bara på helgerna man hinner med att läsa igenom en dagstidning till frukost.

Fick reda på lite skvaller idag om Bombran bergkvist som är på träningsläger i Spanien med delar av sitt nya lag Vallentuna. Han hade fått "skäll" efter deras lagtempopass. Han drog för hårt och för länge :-) Ganska angenämt skäll.

Dagen började med att benen fortfarande kände av gårdagens träning. Det var inge bra kvitto men ett distanspass klarar man väl? Kruxet var att distans med Almby sällan är asfalt, klungkörning eller platt och så var det inte idag heller.
 Vid OP startade Andreas, Niclas, anders och jag. Över bergen till Nora där jag och Andreas utmanade varandra på ett bra sätt. Att köra med honom är slitsamt. Slappnar man av så är genast hans hjul 1 meter före och man blir tvingad att jobba igen. Detta är ju bra då det aldrig blir ett lugnt pass med han. Även de sista kilometrarna höll vi ett stadigt tempo runt 28 km/h.
Filmen är filmad utför inne i Pershyttan. Enda klagomålet idag hörs väl tydligt? Vädret.

Att man skall varva ned efter ett pass idag vet väl alla men idag fick jag göra det på ett minre roande sätt. När jag passerat bron vid Biltema/Eurostop så försvann all luft i bakhjulet och jag vet inte vart. Så nära hemmet orkade jag inte ställa mig och byta slang så det blev en promenad hem.
Är nu kl. 16:00 ruskigt nöjd med dagen. Ikväll stundar dessutom final i melodifestivalen och när man kollar över startfältet så är jag inte så övertygad att Måns "The man" Zelmerlöv får åka till Ryssland. Nej jag tror det står mellan två damer. Ernman och Karlsson. Enda kruxet är att jag är hembjuden på födelsedagfest hos en hårdrockare ikväll och där lär nog inte TV:n stå på. Inte med schlager iaf.. Hej

Kommentarer
Postat av: Nilsson

Var ju underbart väder idag :)

2009-03-14 @ 17:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback