Testresultat: Nu ska jag fika ännu mer!

Det här med träning kan vara känsligt ibland. Särskilt när någon kritiserar det som ligger så kärt om hjärtat. Jag får ibland kommentarer om träningen och inte alltid med glimten i ögat. Men nu har jag det svart på vitt.

Nåt jäkla rätt gör jag iallafall!

Denna vinter har jag dragit ner ganska rejält på träningstimmarna. Inte särskilt mycket distans, styrka och kondition har varvats om vartannat men särskilt nu på slutet har kanske den viktigaste pusselbiten kommit till. Lyxfikor på stan! Icke att underskatta då kaffe & cyklister är som Bill & Bull. De hör ihop.
Här får jag hjälp av testledaren Daniel att få på mig utrustningen som har ett värde av EN MILJON!!

Jag testade mitt syreupptag i november och vägde då 68, 5 kg och fick upp 61 ml syre/ kg kroppsvikt. Nu vägde jag 1 kg mindre (tack för kaffet) och tog upp 68ml syre / kg kropssvikt. Det hade inte bara med det där kilot att göra utan jag klarade av en intervall mera dvs 40 watt mer.
Lättare, starkare och mer aerob. Tackar.
Sara tror att sexlivet kan vara en faktor till resultatet oxå.... Då kommer ju cupsegern i en liten ask :-)

Träningstid är inte allt, man ska ha kul o trivas oxå. Det gör jag.

Imorgon skall jag nog chockträna. Göra något som kroppen inte alls är beredd på.
Sen ska jag naturligtvis lyxfika oxå.

Kommentarer
Postat av: Annika

Vad häftigt! :) Och grattis till det bra resultatet! Känns skönt att jag redan kan det där med att fika för mina egna kommande cykelprestationer då :) Du behöver inte vara orolig att jag inte äter tillräckligt kan jag lova. Älskar mat! Och ibland blir det lite vila också även om jag hellre tränar :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback