Massa övertid


När man nu är hemma så mycket så hinner man med vissa förberedelser inför tävlingssäsongen.

Idag skulle jag kunna ha jobbat. Mår så pass bra att det hade funkat och det hade jag sett fram emot oxå. Trivs ju på mitt jobb men vad säger chefen i telefonen när han ringer?? Jo att att jag inte behöver komma dit. Låter lite som en uppsägninga va :-)
Detta är ju dilemmat inom trädgårdsbranchen, att det är svårt att hitta/få arbetsuppgifter under vinterhalvåret och nu fanns det inte tillräckligt med jobb för mig. Idag och imorgon plus nästa vecka kan jag vara hemma vilket är bra då jag kan träna riktigt bra nästa vecka. Det har ju varit dåligt med det på sistonde...

Såg en "Komedi" igår. På smällen hette den. Nej det var ingen pik från varken sara eller mig utan hon trodde den skulle vara rolig. Upplägget var ju just så att den skulle kunna ha varit det men icke. Den behandlade mest problem som både kan ske, och sker, blivande föräldrar. En ytterligare dimension till det här var att det var ett one night stand som var grunden till barnet.
Dryga 1,5h tidsfördriv var det varav den sista kvarte satt jag på pilatesbollen och körde bålstabilitetsträning. Se den inte!

Nu ska jag cykla över stan och kanske bli bjuden på fika hemma hos två hundar och en cyklist som inte behöver träna för att köra 3 varv i marka under 1:05. Livet är orättvist.

Angående små barn...Måste vara härligt att vara förälder..

Kommentarer
Postat av: martintrampar

Så där är dom. Hur många hyvlar gjorde du slut på?

Postat av: Ola

Misstänkte att det kan vara så där jobbiga :-)

Bara 3 hyvlar per ben...

2009-03-12 @ 11:52:27
URL: http://cykelola.blogg.se/
Postat av: martintrampar

Fick med bikinilinjen då? Sist med gamla hyvlar såklart.

2009-03-12 @ 16:57:10
URL: http://martintrampar.blogg.se/
Postat av: martintrampar

Jag missade andra ordet i meningen, här kommer det:

...du...

2009-03-12 @ 16:58:54
URL: http://martintrampar.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-03-12 @ 18:30:16
Postat av: ola

Du Martin...Det finns gott om platser i ditt stall va? :-)

Klart jag fick. Jag börjar där och jobbar mig neråt. Där av allt hår på vaderna...Det hade ramlat uppifrån liksom..

Om du nu måste veta allt.

2009-03-12 @ 18:33:05
URL: http://cykelola.blogg.se/
Postat av: martintrampar

Ta inte ifrån mig det här. Jag har legat sjuk sen i tisdags utan att umgås med nån. Snyft. Hjärnan går på högvarv. Provade att rulla igår, höll på att svimma. Känns positivt. Idag ska jag själv gå loss med hyveln, nåt att se fram emot. Nåt häftigt mönster kanske, nåt från 91.

2009-03-13 @ 08:07:37
URL: http://martintrampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback