Ironman

Varför retas jag för blodpudding? Det är gott. Extra gott var det idag då detta stod färdiglagat när jag kom hem: klyftpotatis, god sallad, ett glas rött, hårt bröd och självklart blodpuddingen.
Sa jag att det är nyttigt oxå?

Vi sitter nu med var sitt glas rött och jag pratade nyss med
Martintrampar i telefon och han var inne på sitt andra glas. Det första hade dock varit ett rosè-vin. Det får ju till och med schlagerfestivalen att framstå som manligt.

Mera Mat
Jag väljer att se blodpuddingen en bra järnkälla oxå. Järnet hjälper till med syretransporten i blodet och jag vet inte om jag kan påverka mina prestationer genom vad jag äter då en av sveriges bästa cyklister gillar kebab & korv så att... Kan ju stå fast vid att jag gillar blodpudding helt enkelt.
Den röda druvjuicen är ju rik på antioxidanter samt att den ger mig gott om skrivinspiration :-)

Träningen då?
Ja det är egentligen bara att läsa gårdagens blogg då det även idag blev 5 st 4 minuters intervaller på hög intensitet. Cykeln var en klassisk spinningcykel och musiken var Nocturnal Rites. Ett jäkla bra svenskt band. Benen kändes inte riktigt lika bra som igår men nästan. Dessa intervaller är inte något jag gillar under själva intervallfasen men passen blir inte så långa och längden på intervallen är så lagom kort/lång att det går fint att pressa sig förbi den.

Chefen meddelande tyvärr (??) att jag blir hemma även denna vecka. Detta betyder att alla mina komptimmar nu sjunkit till den nivå att jag kan glömma det där nya vevpartiet :-( Hade sett fram emot att lätta tävlingshojen lite samt fått den snyggare med ett 44-29 parti fram.
Tävlingshojen luftades förresten idag fast inte i någon högre fart (precis som vanligt) då jag åkte till cykelnasaren för att få lite kompressorhjälp. Ville fräsha upp den gegga som jag förra året hällde i däcken. Det såg nu ut som någon haft diareè i däcken (vilken bajs-blogg detta har blivit) Måste nog säga att Joe`s Tire sealant är snäppet bätte än Stans. Varför? Ja den har ju inte märkts av så den har funkat prickfritt.
 Fick nyss ett telefonsamtal från en Garphyttebo som sökt medlemskap i Almby IK. Han rådfrågade om licenser, tävlingar, framgafflar och cyklar. Kul.
Och nu ringde Tybelius.. Ingen kommentar.
Och nu ska jag ringa ännu mera. Känner mig mer o mer som en konsult...

Akvariefrågan har hamnat lite på i 2 veckor. Hoppas det inte börjar läcka inom den perioden.

Kommentarer
Postat av: Niclas

Var det ett FSA K-Force Light MegaExo du spannat på? Fränt med 2 klingor i fram. Själv lurar jag på stelt i fram på mtb'n

2009-03-23 @ 20:31:42
Postat av: ola

Ja det stod och vägde mellan det och cotroltech Double play.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback