Äntligen mätt.

Som den nya  kanske trenden med youtube-rutor måste jag ju följa upp gårdagens SF-reklam med hur det måste se ut i byggkojan hos t.ex. EIJAB
 
Det blev ju som vanligt inte den träning som jag skrev om sist. Det blev temporundan istället för intervaller och den går Mellringe-Närkes Kil-Kåvi-och avslutas vid Lundby`s fotbollsplaner. Det är ganska korkat att gå ut så man har mjölksyra efter ca 8-9 minuter då man vet att rundan tar mellan 45 till 55 minuter. Det gick bättre och bättre och vid de små backarna efter Närkes Kil så funka det riktigt bra att mosa på tills "det röda strecket" passerades och sen ändå kunna köra på hyffsat. Känns som att de kortare intervaller har gjort nytta då återhämtningstiden (eller är det syratåligheten) blivit bättre.
Tiden blev idag 46:03 vilket själklart ska putsas när racern plockas fram. Motvinden i början däremot ska jag nog inte klaga på för den gav bra hjälp på rakan vid Kåvi.

Nu i kväll har jag och Sara + 2 till ätit på Rosalis Deli där jag äntligen blev mätt. En portion lasange, 1,5 skål med sallad, ett glas vin, en kaffe, en stor bit brownie. Provsmakade även lite av Saras pasta. MÄTT!

Imorgon skall jag cykla till Pålsboda, jobba i skogen i Hjortkvarn för att på lördag cykla hela vägen hem. Lantluften ska nog göra denna klena kropp gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback