66 procentig fika

Träning.
Känsla, hobby, vetenskap, tidsfördriv eller tvångstankar. Lite av varje kanske.
  Att dèerna är många står iallafall klart. Som aktiv tävlingscyklist börja dra ned intensiteten efter en avslutad säsong och börja mala distans helg efter helg känns konstigt. Att "bygga en grund" borde väl vara för en som inte kört cykel så mycket tidigare?

Denna vinter har jag kört ca en handfull pass som kan klassas som rena distanspass. Har aldrig haft svårt för att köra länge, det är hastigheten jag har svårt för.

Igår blev det 12+10+10 minuter på något fler watt än i onsdags. Funkade bra så jag körde ganska tunga marklyft efteråt samt en bra stretch då skidåkarmusklerna fortfarande känns lite. Idag har jag dessutom köpt en sån där stor pilatesboll så man kan slänga in lite bålstyrka när man ändå slöar framför tv:n.

Vila idag. Vila betyder ofta fika på stan för mig. Idag med min jättegoa vän
jennie på "pensionärsfiket" Wasa. Hon och jag pratar verkligen om allt och jag tror det är viktigt att ha nån sån vän. Även om man inte har något direkt problem så är det vara bra att vara en go lyssnare. Jag tror vi har båda dragen.
Under vårt fika dyker min kusin Linnea upp med två kassar från Apoteket Blå näsan (systemet) upp. Hon är oxå rolig och släktdraget TALFÖRMÅGAN visar sig omgående. Appropå släkt så kom vi på att alla tre var bryllingar, fast jag och Linnea var ändå kusiner (???). Två av mina tre favvorit-tjejer fikade med mig. Najs.
Nu är det fisk och rödvin här hemma. Undra vad Carl-jan hade sagt om det? Fullt med levande ljus överallt och Sara ligger ett glas vin före mig så vi får väl se vem som är piggast på morgondagens tuffa cykelpass. Tänkte visa henne vägen över bergen till Nora där vi båda skall blåsa på när det bär uppför. Ja det är så det är tänkt nu iaf.. :-)

Tjoflöjt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback