var är kameran när man behöver den?

Idag har det varit varmt. VARMT!!  En del av er kanske sitter inlåsta på era kontor med airkondition och kaffebryggare. Välkomna ut i solen och kratta, dra tung vält, ösa jord. Redan halv åtta imorse var det shorts och bar överkropp som gällde.

På ungdomsträningen idag körde jag, Sara, Lill-Kalle, Kalle E och Lill-Daniel lite stigar tills vi kom till en liten crossbana vid Norra Bro. Den används inte så ofta och är ganska cool att köra nåt mtb-pass på då och då. Efter några uppvärmningsvarv så ställde vi upp oss på olika avstånd för att vi är olika starka. Ett varv var det som gällde och jag ville att de skulle tänka sig en mtb-start så fullt ös från början var ordern. Jag startade sist, ca 30 meter bakom Lill-Daniel, och när vi kom till den sista kurvan på den ca 700m långa banan var alla utom Sara på ett led. Ingen hade kunnat köra ikapp Sara men i sista kurvan ville jag, Kalle E och Lill-Daniel köra om Lill-Kalle.
 På den spåriga, ganska smala banan blev vi 4 hetsiga, vinstsugna killar på bredden. Mest nervös verkade Lill-Kalle som blev omkörd av oss på båda sidorna.
Det var en sån där grej man skulle vilja ha haft med på film.


Vissa kvinnor köper tonvis med smink men min Sara fixar färgerna på naturligt sätt. Hon kallar denna Borlängeblått.

Hej o hopp.

Kommentarer
Postat av: Sara

Mmm, håller fast vid mitt uttalande om att helgens lårkaka är i topp tio...

Postat av: cykelina

Lårkaka va? Tja då är våra gångstilar väl rätt lika den här veckan, bortsett från att det är båda mina lår som är helt kaiko. Och det helt utan vare sig cykel eller vurpa(bara en liten mara :) Hoppas att Sara får ordning på sina lungor.



Måste säga att det känns jäkligt tomt att inte köra Borlänge men å andra sidan ,med tre mtb-turer i benen hade jag inte ens platsat i Damer sport i år.

2009-06-01 @ 23:06:32
URL: http://nyacykeltina.blogg.se/
Postat av: cykelina

Lårkaka va? Tja då är våra gångstilar väl rätt lika den här veckan, bortsett från att det är båda mina lår som är helt kaiko. Och det helt utan vare sig cykel eller vurpa(bara en liten mara :) Hoppas att Sara får ordning på sina lungor.



Måste säga att det känns jäkligt tomt att inte köra Borlänge men å andra sidan ,med tre mtb-turer i benen hade jag inte ens platsat i Damer sport i år.

2009-06-01 @ 23:06:35
URL: http://nyacykeltina.blogg.se/
Postat av: Nina

Försök inte, det där är ett bitmärke =)

2009-06-02 @ 11:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback