steget före

Nu kretsar det runt mat igen...

Efter dagens pass med jobbarkompismats så skulle han svänga förbi snabbmatskedjan MAX påvägen hem medans jag åkte hem och har nu lagat en köttfärsliknande sås med bambuskott, paprikabitar, riven morot, vita bönor mm.  Vi får väl se vem som tillgodoser sin träning bäst :-) Allting är en tävling i min hjärna.

Usch vad dåligt med bilder det är nu. Ville ta en bild igår kväll men det skulle ju samtidigt ge Saris en ledtråd till vad jag pysslar med på tisdagskvällarna. Ville både filma och fota under dagens distanspass i Karlslund men det blev inget. Fotade dock en jobbild idag. En sån där "före" bild. Måste vänta in tills "efter"bilden är tagen innan den kan publiceras här.
Lite mer koncentration på fjällmaran nu så kortkort joggpass i måndags, snabbjogg hem ifrån jobbet igår (ca 5 km) och idag kördes som sagt ett längre pass med camelbacks. Vi körde 15 kilometersbanan och jag kollade hela tiden vid kilometersskyltarna. Vi lade oss på ca 5:10/km men vid 8km måste vi fått upp värmen för där började vi kapa tid för efter 14,8km så stannade klockorna på 1h 14 min. Ingen av oss hade några problem med vare sig fart eller distansen så vi skall snart testa lite RIKTIGA distanspass. 20 km o uppåt. Jag börjar tro på att vi kan hålla 1 mil i timmen på maran och sen plussa på den tid vi pinkar, äter, har krampanfall, bajsar mm. Vi får se...

Imorgon skall jag tvätta en torrlagd damm vid universitetet med högtryckstvätt. Jag får vissa bilder framför mig...


Eller så blir det bara en vanlig trist arbetsdag...
Kanske ska cykla imorgon som omväxling


Har ni inte hört det redan så har inte sara ansträngningsastma. Det är ett tillstånd på stämbanden som inte ens har ett svenskt namn och dyker upp vid högintensiv luftventilation. Vare sig medicin eller operation väntar utan ännu en remiss och förmodligen träff med en öron/näsa/halsexpert.


Kommentarer
Postat av: Janne

Hallå där. Va duktig du är som orkar springa 15 km! Hehe. Jo, jag har ju gått att antal år med nåt liknande skit som din sambo verka ha. Fått diagnoser (av "jätteduktiga" läkare) från allt från twar, ansträngningsastma till "har du haft många sexsjukdomar.hmm"?. Har ni hört vad det kan vara hon har så är jag jätteintresserad av vad det kan vara! Kan ju vara skoj för en ung man som jag att börja träna igen!



Din ALLRA värsta släkting och den urstarke cyklisten.



Jannne Johansson

2009-06-10 @ 20:58:08
Postat av: Anonym

2009-06-10 @ 21:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback