dyra hobbies?

Det är ju skitofta som folk himlar med ögonen när man säger vad ens tävlingsmtb kostar. Idag var det jag som reagerade likadant när jag fick höra det rekomenderade utpriset på mitt vevparti. 2695 kr!!!

Ja det nya damp ned med posten men det finns ett eventuellt problem. Det är avsett för racer så den gängade delen som ska sitta i ramen är inte lika bred som på mtb (E varianten) som satt där innan. Det fanns tydligen inga mtb-vevpartier hemma så därför skickades det ett för racer. Jag har inte hunnit med att sätta mig och klura på om det går att köra med än för här går dagarna i 180 knyck.

Dagens träning
Attans vad smidigt det är med racer egentligen. Man tar hojen, ut och kör, ställer tillbaka den. Inge spolande eller mekande. Idag blev det temposvängen fast i varierande fart. 3 stycken flåsintervaller 4, 6 och 5 minuter långa med lite snabbdistansfart emellan vilket ändå gav tiden 40 minuter på temposvängen vilket jag är ruskigt nöjd med.

Han med en snabbdusch innan jag trampade iväg mot klubbstugan för ett möte om den där Näridrottsplatsen i Marka. Till hösten kommer det att se lite annorlunda ut däruppe.

Klockan är mycket. Imorgon är det fredag :-) och då är jag nog ölsugen för det har blivit värre ju längre veckan har gått. Inte lätt att vara cyklande alkis, men billigt.
hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback