dragqueen ikväll

Sorry alla läsare. Ni har blivit fler efter helgens framgångar :-) men så behandlar jag er så dåligt att jag inte uppdaterar mer än vad jag gör.
Igår blev det inge träning. Nä jag hade fuffens för mig. Kan ju inte delge hemligheten här för jag vet att Sara läser här imellanåt. Läs hennes idè om vad jag gjorde
här. Ganska bra gissat iaf. Fler hemliga möten lär det bli..

Idag ska jag ut i skogen ca 6 mil söder om örebro och låna tillbaka min gamla motorcykel. Yamaha Dragstar Classic. Vi skall dessutom byta bort orginalljuddämparn mot en Frääääänare. De ska ju låta lite :-)
 Detta är inte den men det är en ruskigt lik sådan.
Mer digitala bilder kommer. JAG LOVAR! Ska ju med stor sannolikhet köra omkring Sara på den hela lördagen. Här ska malas så många mil med ett o annat fikastopp på lördag. Nån hojåkare som vill med?

Dagens träning
Jobbarkompismats kör mer löpning än mig just nu men jag cyklar ju ca 198% mer än han så jag tycker inte jag har tiden riktigt men eftersom vertex fjällmara närmar sig med stora steg så måste man ju jogga lite. Idag bestämde jag mig för ett tuffare löppass för att imorgon köra joggdistans med ovan nämde.
Uppvärmning till Markas motionsspår för att sen gasa på femman. Det gick lite väl snabbt första 10 minutrarna för jag stumnade och fick börja lufsa/halvgå/jogga i ca 5 minuter innan jag fick bort den löjligt stela löpningen som kommer i följd med att jag stumnade. Kunde öka succesivt och fick tiden 21:30 vilket inte är så pjåkigt. Markas 5a är ju dessutom ganska kuperad och sen det där lilla avbrottet på mitten... Kan kanske komma ner en minut på samma bana.
Blev 50 minuter totalt idag och på slutet kände jag av knät lite grann och det hänger förhoppningsvis ihop med att jag varit dålig med löpträningen och då lika dålig med den specifika stretchingen av utsidan av låret. Är man för kort där kan man få det jag förmodligen är drabbad av (dumhet??) löparknä.
Har idag haft jättetydliga känningar i piriformis. Löjligt namn men så är det ju en löjligt liten muskel oxå. Den sitter innanför den stora rumpan (gluteus) och jag har aldrig haft så tydliga känningar i den förut. Hoppas det är sprättben som är pågång.
Imorgon siktar vi på 1,5h vilket inte kan vara så svårt för kollegan då han i lördags smög in ett dryga 2 timmars pass och det var inte det första.
Den 8 augusti startar vi (förmodligen) maran. Tågbiljett är fixad. Boendet är på G. Nu ber jag alla religösa att be för mina knän oxå.
Hej så länge
Kramas mera. Det är ju så härligt

Kommentarer
Postat av: sara

Ja! visst är det mysigt att kramas-nästan det bästa som finns. Puss gubben!

Postat av: Patrik Paulsson

Glöm inte att träna en del långa intervaller (5-10 min) i backar! Väldigt speciellt att springa så länge så backigt, annan kroppsposition m.m.



Första gången jag sprang bergsmara så hittade man en del nya muskler...

2009-06-04 @ 09:01:10
URL: http://www.patrikpaulsson.wordpress.com
Postat av: The Hulk

Tittar in lite bara för att se vad du gör , går bra på cykeln ser jag det är roligt ,men det som är ännu roligare är nog att se att du skall springa vertex maran,,KUL jag var där uppe och körde deras cykeltävlingar för 2 år sedan och dom är ruskigt bra på att arrangera tävlingar så precis som du skriver ,,,Håller bara knäet kommer du få en rolig upplevelse,,tog är dock lite fjantigt jag och Janne J tog minsan min lilla skoda !

Ha det bra / henke

2009-06-04 @ 12:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback