På plats. Utvilad men rastlös.

Ja fick sluta tidigare igår. Tur var väl det för efter mkt stress på eftermiddagen (då jag enligt S var en sur grinig gubbe) så kunde vi på provköra tempobanan med Patrik Paulsson som guide. Patrik med flickvän (HSB, hon som bestämmer) har haft lite semester här uppe i Dalarna nu en tid. Då har han fraktat med sig sin tomatplanta!! Det är växtkärlek det. Eller vad säger ni? Sjukt, fint, knasigt, omständigt??


Tempobanan
Jo den är utslagsgivande. :-) Lätt, teknisk sett men de första 4-5 km är uppför. sen har dom hittat jäkligt bra avvägda stigar för utförskörningarna. Inte skitsvåra men eftersom det tokåskade 4:25 imorse och nu har det börjat regna igen 11:30. Krasher och hyffsat stora tidsdifferenser tror jag på. Närman nästan är nere vid målet igen så är det två klättringar med 2 ganska tekniska, steniga utförsåkningar som jag igår vid torrt väder gillade mkt men idag... Nja.. men det visar sig om nästan 4 h.
Tänkte skriva lite om de tuffaste konkurrenterna men skippar det då ett SM brukar kunna locka till sig åkare som man aldrig möter annars.
Mest orolig är jag dock över min egna cykel. Har inte haft råd att denna säsong byta ut drivlinan så ibland kastas kedjan ned från storklingan till mellan. Det är inge bra på en bana som denna då jag iaf bara skulle vilja stå och kämpa på storkakan. Det är fara för "familjelyckan" om det händer. Fara för självförtroendet om det händer vid starten ;-)
Många av de korta backarna funkar det väl att slå ner till mellan och köra tyngre växlar bak på kassetten men det gäller att komma ihåg det då det inte är min vana.

Nu är det lasagne, vila, byta om sen smäller det.
Mer bloggning ikväll. Får se om det blir med skumpa eller lättöl.
Hej så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback