Guppy & cannabis

Vi har var och kollade på en ny lägenhet igår. Ägarna var här en halvtimme innan och spanade in vår. Ett sk. direktbyte. Såg att det låg en "för & emot"-lista här brevid datorn som Saris hade gjort igårkväll.
För
3 rum o kök
mindre hyra
bra förvaring
pluggplats
fina tapeter
bättre hall
slipper vägskit

Emot
3 vån
litet kök
lägre standard
längre från jobb
badrum, mindre, slitet

Hmmm jag har inte bestämt mig än men det kändes positivt när vi var där. Blir kanske en koll till innan man bestämmer sig.

Igår besökte jag Arken Zoo för att skämma bort min älskling lite. Inte Sara utan Öste. Köpte 3 små växter som han reade bort. Det äts ju ändå bara upp i mitt akvarium. Dessutom köpte jag 4 st Guppys för de simmar tydligen inte så snabbt så då blir de kanske mer lättfångade av Öste vilket faktiskt är tanken. Hon är ju ett rovdjur. En timme senare finns där bara en endaste guppy som livrädd gömmer sig under en rot och spontant kan jag inte låta bli att skälla lite på min glupska sköldis.

Min arbetssituation var på väg att bli lite tråkigare då kollegan Martin slutar om en vecka men som tur är har en lösning dyk upp. Jobbarkompismats (i de lugnaste vattnen) visade en udda växt uppe på tippen där vi slänger jord, ris och kompostmaterial. Där, ensam, lysande som en solros i ensam amjestät stod en cannabisplanta. Möjligt att det är en sån där industrihampa men lite kul är det ändå.
 Hmmm har för mig att de är olagliga men oj vad gör man inte för att liva upp en måndagmorgon :-)

Veckans träning
Denna vecka har ju gått i marathonens tecken så i torsdags blev det en timme lugn jogg med jobbarkompismats, igår 2x30 minuter jogg till o från jobbet, idag blir det cykel till kumla (spana på cx-banan. Foto kommer) och sen imorgon lutar det åt långpass jogg.

Såg en riktigt cool film på Oscars sida för några dagar sen. Jag bjussar därför på en annan film med samma huvudrollsinnenhavare. Sitter här och njuter av den med KOSS-lurar och bra volym. Mycket nöje!
Hej så länge

Kommentarer
Postat av: martintrampar

Nu har jag kliat klart. Dags att äta och hoppa på hojjen till Kumla. See ya´ll!

Postat av: Oscar Ekstam

Ang lägenhetsbytet. 3våningar är ju inge problem. Inte vad jag tycker i alla fall. Blir ju tystare...



Ang. Ken Block. Han är så grym

2009-07-25 @ 14:50:19
URL: http://www.oscarekstam.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback