Stava till snö, snö och massa bilder.

Avslutade min Sälenvistelse med att inhandla nya stavar. Lite lättare, lite modernare och så heter de ELIT. De tyska stavarna Gubbklasse var slut....
 Så slipper jag skämmas över silvertejp vid trugan...

Ja som ni kanske har läst på Saras sidaså funkar inte min MMS-bloggning längre. Jävla skit säger jag men jag får ge er info i efterhand istället.
Det har snöat massor i Sälen. Mån o tisdag kom det ca 25-30 cm och jag skottade gången vid huset 2 ggr om dagen. Detta gjorde spåren tungkörda då det snöade igen när man kom på nästa varv. 2 löppass blev det oxå då jag ville köra lite intervaller för syreupptaget och detta passar perfekt att göra uppför i slalombacke tycker jag. Dagarna såg ut så här:
Sön: Lugn start med 2x8 km på ett närliggande spår = 16 km
Mån fm: 3x8 km + 5km på ett tuffare spår                      = 29 km
mån kväll
: 7x3 min löpning i backe
Tis : distanspass på flack bana.                                     =32 km
Ons fm:
Prövade att köra hårt men funka inte så.....    = 8 km
Ons kväll
: 6 eller 7x 3 min löpning i backe
Idag: Distanspass på samma flacka bana                   =33 km  
113km
och två löppass är jag nöjd med och ska nog vila ända tills på måndag.

I onsdags blåste det småspik och jag var så trött att jag tappade räkningen på löpintervallerna. Hade tänkt att räkna spåren i backen men de blåste igen så det gick inte.

Har nu börjat notera era gissningar på min tid på vasaloppet för att få fram en rättvis vinnare till det fina pris jag köpte idag.
 Ja ser ni vad stort det är!!!!
Tips inför tidsgissning
Jag har tränat några pass med Kalle Thuresson från Kilsmo. Ni som vet skidor vet att kilsmo är ett lite skidmecka och Kalle hade 38 mil i benen innan vi åkte upp. Jag hade 5,5 mil. Men tack vare min kondition från cykelträningen så hänger jag med (och t.o.m. av) han på en kuperad bana. Efter de lite längre passen så börjar det komma lite, lite trötthet i triceps och i nederdeln av ryggen men inga problem. Jag är inte orolig inför vasan utan det handlar bara om att fixa den mentalt.
Jag skulle vilja köra ett seedningslopp nu till helgen i Grängesberg som Kalle ska köra men jag har snöjouren och det vita pulvret (nej det andra ) kommer nog att rasa ner så det vankas säkert jobb. Nästa helg går väl Wadköpingsloppet så där lägger jag min energi på att hamna upp emot 5e led i vasan. Verkar som om cykelträning funkar finfint för att köra längdskidor.

Imorgon skall jag fika med min vän Jennie!! Äntligen.
Därför bjuder jag henne, och övriga flickor, på en "fjortisbild" som en kär cyklistvän kallade det.
Har massor av redigerade bilder i mobilen nu då jag har legat och slöat en massa mellan passen. Får se om jag får och vill visa fler.

Kroppen känns bra och vila i kombination med snöröjning skall nog göra mig starkare ( o snyggare )inför H30. :-)

Ciao

Kommentarer
Postat av: Sara

Jaha, nu har man inte ens din kropp för sig själv... eller blev det fel nu? Äh, det bjuder jag på ;)

Postat av: Oscar Ekstam

Ey sexy man!

2009-01-23 @ 09:03:50
URL: http://www.oscarekstam.com
Postat av: Nilsson

Va i helvete. Hur gammal är du? Inte ens jag lägger ut sånt där! grymt sms jag fick. förresten kika in på www.teamkalas.blogspot.com

2009-01-23 @ 15:11:36
Postat av: martintrampar

Olas blivande porrblogg. Då kanske du får fler kvinnliga läsare o färre manliga.

2009-01-23 @ 16:34:47
URL: http://martintrampar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mycket stakträning är hemligheten bakom ett nogorlunda "Satansloppet".

2009-01-23 @ 16:59:58
Postat av: ola

kommentarerna från Falun förvånar mig inte då staden är känd som bögarnas metropol. "Där boysen rakar benen och frivilligt klär sig ofta i lycra" stod det i senaste QX....

Fast den läser inte jag...En kompis sa det...



:-)

PORRBLOGG?? I H30 är all fysisk aktivitet hjälp för framskjutna placeringar. Hur kan då drickaförsäljarn ha kört så bra i fjol??



Japp angående stakträningen. Blev mycket sånt i Sälen. Det syns väl på bilden att överarmarna är i form? :-)

2009-01-23 @ 18:08:05
URL: http://cykelola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback