Mustasch


Min kamera fungerar även att ringa med!

Har en känsla av att örebropubliken blivit en bättre publik. Mer hängivna, högljudda och roligare. sabaton, Volbeat och nu Mustasch har alla uppskattat publiken.
Är det bra om förbandet är likt huvudbandet??  Soundmässigt och dialektmässigt så lät de mycket likt de efterkommande Göteborgarna. Förbandet, vars namn fortfarande är okänt, kom från Varberg. dock firade trummisen av ett bra solo när övriga bandet tillfälligt lämnade scenen. Det är inte varje gång man får ett trummsolo... Nåja, när ljusen dämpades började örebropubliken lysa ljudmässigt. (vilken härlig synonym). Det blev en rivstart. I hunt alone fick bli öppningsnummret för att direkt följas upp med Down in black. En härlig start då detta blev ytterligare tändvätska för alla men jag gissar att han inte sjungit upp sig ordentligt eller hade problem med ljudet för sången i Hunt alone var under kritik. Jag belv lite orolig men Ralf bättrade sig snabbt. Tredje låten var för mig okänd men sen kom ännu en hit (sångaren Ralf nämde själv ordet hitkavalkad) Dogwash.

Tror att Gyllenhammar var vid god vigör då han fick personlig kontakt med framförallt 2 tjejer i publiken, gick ned i "diket" med gitarr o allt, hade "fylle-allsång" i låten monday warrior med klassiska lalalalal ala lala  ... Monday Warrior var oxå ny för mig då jag endast var ägare till 2 skivor med bandet men numera 3 stycken. De sålde dem för 80 kr st där så..

Sitter nu och börjar få tävlingsnerver inför skidtävlingen så att formulera en perfekt recension här går väl så där men...

Kändes bra men ibland känns det lite som det känns som en dag på jobbet för dom. Lite väl mkt rutin och för mkt självkänsla. Bra betyg men inte full pott. Sen spelade bara en timme. Lite kort tycker jag nog.

Måste nu dra till Ånnaboda...
haj

Kommentarer
Postat av: Oscar Ekstam

Bra recension och för att fotsätta på föregående diskussion om att du sett Mustasch och jag Takida:



Bra, då är vi jämt... har sett Metallica också och System Of A Down och Backyard Babies och Danko Jones (2ggr) och Turbonegro och Sahara Hotnights och Iron Maiden (3ggr) och Slayer och Slipknot och The Haunted och och och många fler som jag inte håller koll på. =D

Postat av: ola

Ja ja jaaaaa... Jag har bara sett Guns n Roses, metallica x2, The haunted, volbeat (hade du sett dom :-) sabaton x2, Mustasch x2, iron maiden, millencollin. Törs jag skriva Lars winnerbäck oxå...

2009-02-02 @ 19:53:38
URL: http://cykelola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback