Pigga ben på en underbar vinterdag

Sov ut ordentligt idag. 08:45 stod klockan på men eftersom den lilla sonen Neo hållt mig halft vaken med sina vassa klor sen typ kl. 06 så kändes morgonen som en lång snooze.

Haft en lång fika på stan innan oron/rastlösheten/ ångesten över träningen blev för stark. Blev tvungen att sticka ut på en lång joggingrunda. 1h 25 minuter blev det vilket borde motsvara 14-15 km och benen var pigga hela tiden. Det kändes som en sån där dag då ett marathon hade suttit klockrent. Benen gick av sig själva. Hade med mig dryga 2 dl vätska i bakfickan som togs vid 30 minuter och sen vid 60 min.
Nuförtiden kör jag utan pulsklocka men jag har ju lärt mig att uppskatta pulsen väldigt bra så jag gissar att den låg runt 145-150 under joggingpasset som gick från norr-slussen-reningsverket-runda Oset-småbåtshamnen-skebäcksbron-runda kolonilotterna vid Rynninge-rundade även bostadsområdet rynninge- I3-hem.

Skall nog slöa till en film ikväll för imorgon lutar det åt dubbelpass...men man vet ju aldrig.

Nu skall jag svara på ett fan-mail :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback