Livemusik är fan bra!

Har alldeles nyss kommit hem efter att först ha ätit dyrt och gott på Jenssens Böfhus sen gått på en drogfri konser på folkets hus.
Jag nämde väl igår att jag var glad att Smash into pieces skulle vara förband åt Dead by April imorgon? När jag kom in på folkets hus mötte jag sångaren och vi pratade en del. Efter deras framträdande i talang på tv4 hade det rullat på grymt fort men de hade blivit fett lurade av Takidas skivbolag bl.a  och nu kunde de inte släppa deras egna singel pga av kontraktskrångel. De var dock taggade för morgondagen med spelning på hemmaplan och de är jag med.
Angående Deserted`s första liveframträdande var det kanske inte lika spänt. Jag hade ju redan träffat 3 av de fem i bandet innan och bevittnat Johns spela lufttrummor i flera års tid när vi jobbade ihop på arkitektkopia. Han imponerade så mkt som jag hade hoppats på och var underhållande att se på. Attans vad kalorier han måste bränna. Sångaren som är rätt ny gjorde bra ifrån sig men slarvade en del med mikrofontekniken men tog för sig av den väldigt lilla scenen på en bra sätt för att vara första gången inför publik. Kanske lite mer ögonkontakt vore bra.
Musikmässigt är inte detta min typ av musik riktigt men jag ska försöka vara objektiv ändå.. De tre strängarna, 2 gitarrer + bas var duktiga tekniskt men får ta mer plats. Vi (publiken) är ju där för dom. Vi är fans. De var ju grymt duktiga tekniskt så de borde våga vara mer framåt. Detta kommer säkert ändå med mer erfarenhet.
Här är en snutt från kvällen:
Nu ska jag slöa lite innan sara ringer och vill eskort hem från sin utekväll. Man är väl en gentleman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback