Ordningen återställd!

Innan jag glömmer bort. Jag gillade filmen The Kingdom skarp och igår såg jag ännu en amerikanskproducerad film som utspelar sig i samma del av världen. Nämligen mellanöstern. Vi såg Body of lies med Di Caprio och Russel Crowe i huvudrollerna. Den är grymt bra, se den. Producerad av Ridley scott föresten.

Tävlingsrapport Lördag
6x5 km skulle avverkas och jag tänkte så här. 2 gånger tidigare i år har jag gått ut defensivt och det har inte funkat. När jag körde i elitklassen så blev det ju aldrig så för då ville man ju hänga med så långt upp i fältet som möjligt. Igår gasade jag på från start men brände mig naturligtvis lite grann så jag fick släppa om Gunnar Töjren. När värsta syrachocken lagt sig kunde jag börja jaga honom igen men kom aldrig ikapp tyvärr på den faktiskt lagom jobbiga och härligt teknsika bana de lagt i utkanten av Södertälje centrum. En skön känsla var dock att det funkar bra att cykla trots att den senaste tidens träning mest har kretsat kring löpningen. Var inte särskilt trött efter målgången heller men kruxet är att jag inte kan cykla tillräckligt fort när det behövs. Oftast uppför.Slutade 3a efter Ulf J och Gunnar.

Tävlingsrapport idag söndag
Det stod 3x21km på schemat idag. Masstart med alla andra klasserna så distansen och starten var väldigt mycket långloppskänsla. Då jag inte orkat med längden på de 2 andra "riktiga" långlopp jag kört i år så kanske dessa 63 km skulle passa perfekt. Dessutom hade Gunnar (inför dagen totalledare i svenska xc-cupen H30) flaggat att han inte gillar långlopp vilket kändes gott.
I startkaoset efter ca 100 meter så fick både Gunnar o jag ett litet stopp bakom 2 damer som krokat i varandra men jag har efter det en lucka ute på kanten så jag gasar på och hoppas att jag skall skaffa mig en lucka. Jag avancerar hyffsat bra och hamnar efter ca 10-12 km tillsamans med ett gäng skåningar :-) Dessa var: Crisse Bertilsson, Benny A, Paul W, Lill-Benny. Vi hjälptes resterande delen av 1a varvet och ut på varv 2 men jag kände mig i jäkligt bra slag idag och hade aldrig några problem i vare sig backar eller på fartpartier. Ute på det andra varvet känner jag att där stigarna är ganska tekniska men flacka eller utför kan jag stå på rätt bra så jag gsade till lite och var nära att få med mig Paul vilket kunde ha varit bra för oss båda men han kom aldrig med så jag gasade vidare på grusvägarna. De där bakom kunde ju kanske samarbeta och äta upp mitt försprång tänkte jag så jag var osäker på om det skulle hålla. Men vid utgång på sista varvet var mitt försprång lite över 1 minut så då tänkte jag att det skulle gå. 
Gunnar då? Jo han kroknade under loppet och blev 5a vilket gör att nu är jag (hoppas jag iaf) återigen ledare i svenska xc-cupen i H30. Det sa till honom under prisutdelning vilket gjorde han deppig. Se bilden :-)
 
Nu återstår bara en deltävling där den av oss två vinner blir totalsegrare. Det blir ett bra mål att träna mot efter fjällmaran.

Elitkillar vet verkligen hur man hänger på hojen på ett coolt sätt efter målgång. I H30 är vi glada om vi kan stå upp efter ett race. Ni vet.. ålderskrämpor.

Imrogon har jag semester. Först hade jag tänkt att sova ända tills klockan 8 men jag fick ett infall och fixade en tvättid kl0700 istället.
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Mamma Milla

bra Kämpat Ola !

Postat av: martintrampar

Gott gott. Plocka hem hela skiten nu!

2009-08-03 @ 08:22:12
URL: http://martintrampar.blogg.se/
Postat av: GT

/svar från GT bloggen: He he he... jag tror dig!!! Det första du sa var att nu leder jag med 5 poäng... he he he... Men det kunde blivit ännu bättre till din fördel, för shit va jag vägga igår... Tur att jag piggna till lite mot slutet annars hade cupen varit över för min del!!! Annars ahr du rätt i gemenskapen och glädjen. Det är så få som kör nu så alla är mer eller mindre polare!! Grattis igen Ola!! du körde grymt bra igår!! Hoppas din tjej kryar på sig från förkylningen!! Kramar!!! /GT

2009-08-03 @ 12:28:38
URL: http://www.gunnar.in

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback