kanna panna stanna

Jag gillar att få folk att utvecklas. Inte bara fysiskt utan även mentalt. Att man ska säga vad man tycker, vara rakryggad, ärlig, nyttig, hälsosam, rättvis mm.
Jag blir glad ända inne från hjärtat när någon beskriver hur bra dom börjat må när de börjat träna någonting. Jag har mått bra pga av träning i många många år så jag kan inte minnas den där känsla att " nu mår jag bättre än innan". Jag älskar därför att läsa/lyssna på andras berättelser.

Idag sprang jag på en gammal kvinnlig arbetskamrat som jag inte träffat på ca 2-3 år. Hon berättade att hon köpt en racer, kört tjejvättern och hade nu siktet inställt på riktiga vätternrundan. När vi jobbade ihop fanns inte en gnutta cykelintresse hos henne vad jag minns. Nu trampade hon lite på vardags kvällarna och en och annan helgrunda upp mot 9-10 mil. Fasiken vad kul! Vi nämde att vi kanske skulle ta en sväng om. Jättegärna :-)

Jag läser flitigt bloggar om folk som tränar på min egna nivå eller högre och där gillar jag, och förstår, de känslor och termer som nämns där. I kontrast till dem så gillar jag även bloggar som cyklingminpassion.blogspot.com och tremil.blogg.se för där lyser kärleken till träningen (cyklingen) på ett helt annat sätt än på t.ex. en del elitcyklisters sidor.
Det är viktigt att inte glömma bort passionen och den där underbara känslan av att få träna.

dagens träning
Tog racern idag och körde hög kadens och styrde kosan mot Kvinnersta, mogetorp, närkes Kil, Billingevägen och hem.
Gick ganska fort oxå men framförallt tänkte jag på kadensen. Han montera cykeldatorn idag innan passet vilket jag önskar att jag hade gjort igår för att veta hur fort det gick när jag spurtade. Igår var nog den första gången jag tyckt att dyngen var för lätt på platten.

Immorn ska jag serva tre stycken hojjar efter jobbet. En av dem är till min polare Robert som ska köra Finnmarksturen. Det är hans första gång. Inte bara Finnmarken utan även hans första gång han motionerar. Han är helt otränad och jag hoppas verkligen han klarar av det.

hej hej

Kommentarer
Postat av: Mamma Milla

OLA! (angånde finnmarksturen för din vän)

Ingenting är omöjligt, det omöjlig tar bara lite längre tid =)



Allt går bara man VILL =)

Postat av: martintrampar

Pratade med din cykelkrängare idag på tal om FMT.

"-Ja jag tänkte köra om solen skiner och lusten faller på." What!?

Min ursäkt är tid, trashad hoj och taskig ekonomi inte nå j---a väder eller lust. Men men vi är alla olika. Kul reklam du får mellan dina inlägg, inte bara drogavvänjning utan även kondompropaganda nu. Have a nice medelålderskris / pervokris.

He på re.

2009-08-20 @ 23:18:03
URL: http://martintrampar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback