ilska & glädje

Texter i sms, böcker eller så här på bloggar kan ju tolkas lite olika. Lite i betraktarens öga liksom... Skriver jag att jag cyklat mtb i halvhårt tempo i två dagar med fotopauser samt varit på krogen därimellan så låter det inge vidare va?... Skriver jag att  jag tränat i Kilsbergen ca 6,5h samt kopplat av med 2 öl på lördagkvällen låter det bättre.

Jag är inte rädd att ta bladet från munnen. Säga vad jag tycker. Ibland är mitt resonemang tunnt men ibland tar man första tonen som får andra att våga yttra sig om samma sak. "Döda fiskar flyter med strömmen, levande simmar emot".
Under cykelns dag igår fick jag syn på en sak som gjorde mig förbannad. En person, vi kan kalla honom Peter, kom cyklande på sin tränings/tävlingshoj i ett tempo som var högre än medelsvensson på det smala, mycket trafikerade stråk längs Svartån. Inte trafikfarligt fort men ändå. I klubbtröja som tydligt visar hans tillhörighet och vad han representerar. Som tävlingsaktiv i en klubb är man oftast en förebild för de nya och yngre i klubben oavsett vilken nivå man befinner sig på själv vilket inte alla tänker på. Det jag reagerade på så j-vla starkt är att hans hjälm satt fastknäppt fram på styret som en jäkla accessoar. Jag har tidigare retat mig på att denna person jämnt tränar utan hjälm och jag vet nu att hans egna klubbmedlemmar ogillar detta utan att våga säga nåt. Vad är det för stil?? Hade han kört för Almby hade jag uteslutit honom ur klubben. (eller åtminstonde försökt) Nu måste alltså hjälmen suttit där för att provocera för den fyller ju lika stor funktion där som hemma i byrålådan.


En rishög och snö! Det finns inte mkt kvar i Kilsbergen nu, några fläckar bara.

Jag körde omkring lite idag i ett skönt tempo utan stress idag men han med både nya o gamla stigar. Jag stack ut ca 1 timme före Sara idag och när jag kört dryga två timmar började fundera på att höra av mig och fråga om man fick bjuda henne på en kopp äckelkaffe i Ånnaboda. (det smakar inge vidare o dyrt är det med) Då inte mobiltäckningen är strålande i Kilsbergen fick jag vänta tills jag kom tillräckligt nära Ånnaboda innan jag tänkte ringa men prcis då kommer hon trampande från ett annat håll!! Det finns triljoner med stigar däruppe men precis när hon finns i mina tankar så kommer hon flåsande. Vi gjorde sen sällskap till svinfiket.
 
Igår körde jag ju ett pass med magnus P och då såg det ut så här: Han stod som parkerad.


En annan sak som hände igår var att när jag kom hem efter passet med Magnus så hade grannen en mindre förfest på loftgången. En "kall" erbjöds och sen var ju bollen i rullning så att säga.... Slutade på strömpis som en tid tillbka har nya ägare och en förbättrad, cool grej var tre stora displayer, skärmar eller vad de nu ska kallas. Musiken som dånade ut på dansgolvet körde samtidigt musikvideon på dessa skärmar. Synkat naturligtvis och när låten mixades in i nästa låt flöt musikvideon snyggt in i nästa. Skärmarna kunde betraktas från båda hållen med  resultatet att den blev spegelvänd från ett av hållen. COOLT! 

hej hopp. Imorgon är det måndag! Jippie!
 

Kommentarer
Postat av: D1 / CKWS

Håller med, vissa klubbar måste bli bättre på att se till att alla bär hjälm. Ser hur 80-tal ut som helst utan hjälm. Vill också passa på säga att jag var deppad hela söndagen att jag inte kunde hänga med. Denna bacillusk som förmodligen härstammar från dagiset "supergulligt namn" har helt däckat mig. Hoppas på att var frisk tills på Torsdag då jag är ledig.

2009-04-27 @ 09:57:43
Postat av: Oscar Ekstam

Wow, ni är så high tech i Öret

I Falun kan man bara få bra Whiskey (6a Talisker 88kr) billigt och det har ju inget med Tech att göra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback