Generalfel

Det närmar sig tävlingspremiär och här håller jag på o stressar upp mig. Stress är nedbrytande! Det är så många saker jag vill hinna med efter jobbet varje dag och först nu kl.21 börjar jag känna ett lugn men imorgon är det full ös igen.

Sen är de det ekonomiska. Som vanligt. Hur fan kan elen för den här lägenheten på 70 kvadrat kosta 6000kr/år? Har ni nån referens? Var gärna anonyma och säh hur mkt el ni förbrukar. Här finns det inga "myslampor". Ingen tvättmaskin. Det lagas inte onödigt mkt mat eller sker nån bakning. Det enda som går oavbrutet är pumpen till akvariet.
Det är som sagt inge bra att byta ned kroppen med denna negativa stress inför kommande cupstart i helgen. En start som jag är mkt nyfiken på då det i år blir i Getingboklassen H30. Där det krigas hårt om alla platserna.

Pratade med tävlingsledaren för
Gotlandbikebattle igår. Han sa att Börje salming skulle köra i år och utmanade alla. Börje ni vet den där kända kläddesignern.

Trampat lite på tävlingshojen fast inte särskilt träningsbetonat. Åkte först upp till Karlslund och hälsade på Tina och snackade lite skit då hon var flaggvakt på en halvnmara där.
Sen korsade jag stan upp till klubbstugan där det var full aktivitet på ungdomsträningen. Kul att se dom. Sen ekte jag oxå jultomte och delade ut medlemskort till de som inte fått det tidigare.
Mina ben kändes trötta efter den lilla nedbrytningen de har utsatts för men ändå på helt rätt nivå. De ska hinna bli jättepigga tills på lördag.

Nu ska det vuxenjobbas lite iform av mailade.

Haj haj


Kommentarer
Postat av: Anonym

En vanlig lägenhet med din yta skall inte förbruka mer än 3000kw/år alltså hälften vad du betalar för.

2009-04-15 @ 21:46:40
Postat av: Lasse Pettersson

en lägenhet av din storlek skall inte förbruka mer än 3000kwh/år

2009-04-15 @ 21:48:28
Postat av: Nilsson

Ca 2500kw/år om jag beräknat rätt för min 3'a

2009-04-15 @ 22:15:36
Postat av: Henke

hmm den där haschodlingen i garderoben kräver väll ganska mycket värme som du inte räknat in i kalkylen ??



Nej skämt åt sido men som en tröst kan jag nämna att vi snittar ca 2500-3500:-kr i månaden på el hemma i huset , men så är det ju lite större en en lägenhet men endå !



Känner igen mig i att dus tressar upp dig ochvill hinnamed så mycket , jag har själv lite av en jobbarvecka nu dvs det går från 5 på möra till ca 10 på kvällen , fett nice !!

Tur man får vila på lunchen och jogga lite haha



Kör så det ryker i helgen / The HULK

Postat av: Per

Nu har jag bytt till UST så nu kommer det gå fort i helgen...;o) Blir nog hårt i gubbklassen i år, ska bli kul och se hur formen är. Lycka till och syns i Mjölby.

2009-04-16 @ 14:20:57
URL: http://www.per-kumlin.blogspot.com/
Postat av: Jennie

Hej vännen... vad har du för uppvärmning ? Som ni håller på borde ni kunna stänga av alla radiatorer och TV:n =) Min 2:a kostade 300:-/månad Och jag bakade dagligen... lagade mat och myslampor i varje rum och inget sex =) ja visst ja TV:n var alltid på när jag var hemma. dock ingick värmen i hyran.

Själv löper jag på som värsta kåta taxen hihi



Kram

2009-04-16 @ 16:49:14
URL: http://jew75.blogg.se/
Postat av: ola

Nu när jag kollar närmare på räkningen så står det ju 731 kwh. För det betalar jag 834 kr + nätavgift på 404 kr sen plussade på momsen.

Ahhh det är skönt att leva...NOT!

2009-04-16 @ 16:50:06
URL: http://cykelola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback