Hade sex på mtb-passet!

Jag härmar ett antal andra bloggare och använder sex i rubriken. Det lockar nog till sig läsare då vi är riktiga djur, vi människor.

Max Payne!
Ett spel, ett namn, och nu även en film med Mark Wahlberg, ludacris och Nelly Furtado. De två sistnämda kände jag inte igen i filmen men såg deras namn i rollistan. Om man inte har spelat spelet eller bara såg den första timmen av filmen så håller jag med Metro-recensionen och kalkonstämplar den. Den sista halvtimmen lossnar det dock mycket och den klarar OK nivån. Har man sen suttit flera timmar med spelet så diggar man nog hela filmen med bildvinklar, flashbacks, skjutscenerna och musiken.

Ramlade ur sängen härom natten. Kan inte minnas när det hände sist om jag ens har gjort det nån gång överhuvudtaget. Det som gör det lite annorlunda är att jag tror jag blev knuffad. Ja då min nattliga kamrat "såg" det och skrattade ordentligt åt det. Vem fan ser en sån grej typ 01-03 på natten?? Då sover man ju. Jag såg uppenbarligen väldigt rolig ut då jag i form av bokstaven V famlade efter något men fick bara tag i täcken och det dämpade fallet ca 2% och yrvaket undrade jag vad som hade hänt.
Hämden är ljuv.

Igår var det träningsfritt och det stod trädgårdsarbete på schemat även fast det var helgdag. Det var hemma hos en gammal segrare i svenska xc-cupen i H30. Länge sen då han nu tävlar i....Hmmm måste vara typ H 75??? :-) Vi sa att vi skulle ses idag för en gemensam tur i Kilsbergen på mtb. Dök han upp??? Nä det fysiska arbetet hade tydligen knäckt han sköra kropp.
Fick sällskap av 3 andra muntergökar, och som den ökända närke-fördomen så gnälldes o klagades det på backar, sega ben och blåst. Och det var INNAN de fick hammarn! Sen skreks det, svarades inte på tilltal men det ordnades upp efter en långfika i Ånnaboda. Efter tre koppar kaffet lade jag i tyngsta växeln och växlade inte ned förrens vid Rosta gärde inne i stan. Lite träning var jag ju tvungen att få då vi snittat 18,7 km/h de första 55 km :-( Undrar om det var pga tristress som jag tvingades ta sex stycken kissepauser under passet?

Ni som har NA!!! Kolla in dagens tidning (söndag) sidan 18 i del 1. Under "inrikes". Vilken fantastisk bild de har till rubriken SDU-möte. Inte ens bildtexten kommenterar den stora hästballe som är mitt i bilden :-)
Har försökt att hitta den på webben men utan resultat hitintills.

Nu i veckan väntas jobb i Grythyttan hela veckan och två nätter skall jag o Martin bo kvar där och samla övertid. Hoppas jag inte ramlar/blir knuffad ur sängen där. Det är nämligen våningssängar.

Hej på ett tag.


Kommentarer
Postat av: Lillahåriga

Juniorblåsa......

2008-10-20 @ 11:48:50
Postat av: Johan G.

Vet inte vilket som är mest tragiskt, att som "elit-åkare" bjuda ut tre gamla, blötfeta och trötta motionärer på en sväng i oktober och tro att man ska få någon träning.

Eller tro att man kommer att få tungkyssar av samma sällskap när man visar upp icke körbara o dyngsura stigar, och dessutom låter det gå tre timmar innan fikat... du vet mkt väl att vi pallar max en timme utan kaffe,socker o skitsnack....angående din blåsa, sorry men det handlar bara om att du blivit gammal, välkommen;)

2008-10-20 @ 12:30:52
Postat av: Mamma milla

asgrav...ramla ur sängen det va inte illa pinkat. du kanske ska börja med en sån här ja va kallas det ...he he he S P J Ä L S Ä N G !!

Postat av: ola

Blötfeta? knappast. Inte cykelbara stigar? Berodde det på stigarna eller de klena benen? Och snitta 18,7 km/h?? shit alltså....

Jag är inte gammal men du har rätt Johan att ni är det. Lastgamla!

2008-10-20 @ 19:47:22
URL: http://cykelola.blogg.se/
Postat av: D1

Vill bara be om ursäkt för min svaga lekamen. Trädgårdsarbete verkar vara farligt för en gammal man med cykel armar. Jag är dock glad att jag inte fått en gubb prostata ännu och måste kissa hela tiden. Och det där med att ramla ur sängen är ju som vi alla vet en cover-up story för att slippa erkänna att du måste upp på nätterna och lätta på trycket. Nä nu måsta jag sätta i mig en krämbulle till.

2008-10-21 @ 15:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback