Åter en vinnare! men till vilken kostnad?

Ja segerns sötma smakar så jäkla gött och igår var det vinstbuckla och ära!

Jo idag känner jag verkligen mig som en gubbe. Ska iofs köra gubbklassen nästa år men att det skulle smälla till så här på ett dygn var jag inte beredd på. Jag var föreläsare på en gymnasieskola igår och det var lärorikt både för mig  och förhoppningsvis för eleverna oxå. Hoppas jag lyckades motivera några av dem som inte redan tränar att börja motionera mera. En kille som jag pratade med på en rast sa att han åt ungefär 3-4 pizzor i veckan, mestadels till lunch. Han försäkrade dock att han åt bra till middag. "är det dåligt?" Frågade han. Hade han varit överviktig hade det varit lättare att förklara men nu var han inte det så jag förstår att det är lättare att synda med maten om det inte syns på utsidan. Själv behöver jag ju bara dricka O`boy till en frukost så går man upp till rekordvikten 68,5kg. Du hade rätt Tina. Det är nog oboyen, denna gudadryck som måste vara en idè från jävulen.
På eftermiddagen var det innebandyturnering och jag skulle stötta lärarlaget. De hade tydligen vunnit fotbollsturneringen i sommras så nu var alla klasserna sugna på revanch. En förlust och en oavgjord match senare stod hoppet till en annan match mellan två  klasser om lärarlaget skulle gå vidare till semifinal på målskillnad. Det gjorde vi efter mycket hejjande och lite tur.  Semin var aldrig spännande då vi hade fått ihop lite bättre samspel. Det var då dopingen kom fram. Jag delade med mig av lite Enervit Liquid som lärarna drack med spänning och försiktighet. Det kan ha varit denna kick på energi som gjorde att vi lyckades klå de riktigt duktiga fjunisar förlåt ungdomarna. Seger! Buckla!

Medaljens baksida
Jag knäckte mig själv på innebandyn. Jag somnade redan kl 18 igårkväll. Vaknade en timme senare men hade då inte bara trötta muskler utan de hade nog försvunnit oxå. Var varm hela tiden. Gick som en kryppling. Tror fasiken jag gick smidigare i somras då jag gick på kryckor. Att antingen lägga mig ned eller att ta mig upp ur sängen/soffan blev en utmaning. Kunde knappt somna senare på kvällen vid 21:30 utan fick en halvtimme senare gå upp och äta lite fil & musli för att pröva igen.
 Vaknade imorse och var ca 12% smidigare och fräshare än kvällen innan men tack vare en lugn cykeltur till jobbet så har kroppen funkat bättre och bättre.

Siktar nu på att reparera alla muskelfibrer tills på Lördag då jag skall knäcka en skåning ;-)

Hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback