exotiska djur + en fräckis

exotiska djur
Tidigare i vintras hälsade jag på kameler, i fredags var det strutsar. Närkeslätten är exotisk.

Igår skrev jag ett lagom långt, roligt och innehållsrikt blogginlägg som bara försvann. Fick sätta mig och formulera allt en gång till men då blev det något förkortat. Tack för alla snälla och roliga kommentarer förresten. Inte bara igår utan alla genom tiderna.
image47

Mr. Muscleman 2008?? Loves the job you hate.

Intervaller sitter bara i huvet. Ja dom hårda iallafall. Efter en hel dag fysiskt jobb (se bild ovan) så var förväntningarna på dagens 4x4 intervaller då pulsen ska upp på 90-95% av max inte så höga. Det är lätt att man blir bekväm och inte pressar på det sista men då måste man ta till all motivation och prestationsångest man har och köra hela intervallen ut. Sen upprepa skiten 4 gånger till..... Jag var på väg att ge upp på den sista men tänkte "Nä fan heller, de är just den här som gör mig bättre" och jag tror jag hade högst puls på den intervallen.
När jag lägger ned den här elitsatsningen så är det just den här typen av träning jag inte kommer att köra. Nä då ska jag bara köra under mjölksyratröskeln och verkligen vara bekväm av mig.

image48
jobbarkompis Mats. Fotograf, cyklist och skogsjobbare. Han är dock oskyldig till den äckliga fläcken på gardinen....

Imorgon ska det joggas till jobbet 05:45 och springas därifrån 16:15. 

Vill du inte läsa en snuskig fräckis som jag garvade ordentligt till igår i skogskojan så sluta läs nu.

Elsa är på husmorsgymnastik i skolans gympasal när hon plötsligt halkar..går ned i spagat å fastnar som en sugklocka. Vaktmästaren tillkallas o ber Elsa att ta av sig på överkroppen varpå han försiktigt börjar skruva på vårtorna... Vad tar ni er till skriker kärringarna i gruppen! Jo säger vaktis. Om jag skruvar här uppe blir det vått där nere o då kan vi skjuta henne fram till golvbrunnen.. o där släpper det......

Tack Robert för du förgyllar min tid med hantverkarsnusk.

Kommentarer
Postat av: Henke

Ja du OLA , hjälmen ser manlig ut och byxorna verkar ju också vara manliga ,men vad är det för såg du har , nej husqvarna skall det vara , skriver jag som har en jonsered men jag måste ju få klaga på nått nu när milla är så snäll mot dig !!

Ja du den där historien var inte dumm ,, ibland är det tufft att vara vaktmästare :-)

Over and out / Träningslärlingen Henke

Postat av: ola

Tror noh Milla är snäll jämt men hade bara en dålig stund just då hon skrev i min blogg.
Jag har alltid varit en huskvarna-diggare men har upptäckt att det finns en anledning till varför Stihl är världen största sågtillverkare. De har jäkligt bra lösningar som sedan Husqvarna har tagit efter. Sen kan jag inte välja nåt annat då jobbet bara kör med stil....

2008-03-04 @ 21:04:04
Postat av: Mamma Milla

Jag jag är JÄMT snäll ja.,..vem kan ENS FUNDERA PÅ nå annat?? =)

2008-03-05 @ 11:46:12
URL: http://lillamillas.blogg.se
Postat av: ola

jo du... kanske de som läst dina tidigare inlägg här har sina tveksamheter om dig....
Men jag vet ju att du alltid är snäll :-)

2008-03-05 @ 19:49:43
Postat av: ola

jo du... kanske de som läst dina tidigare inlägg här har sina tveksamheter om dig....
Men jag vet ju att du alltid är snäll :-)

2008-03-05 @ 19:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback