Dag 9- Läge för att skapa solbränna

image73
Bor ihop, fikar ihop, cyklar ihop, solar ihop och går i likadan kläder. Vart ska detta symbiosliv sluta?

Igår såg jag en ruskigt bra film. Har fått med ett gäng filmer av Mattias B och igår rullade The kingdom på datorn. Den behandlar ett ständigt aktuellt ämne nämligen problem med olika bosättningsområden nere i mellanöstern. USA som den största oljekonsumenten som är beroende, men på samma gång en slags gisslan, hos oljeländerna. Utan att redogöra hela filmen så var det både spänning, action och bra klippning. Musiken däremot var det inte oscarsklass på men helt klart en grym film. Se den.

Imorse så skrattade jag under frukostbuffèn här nere på hotellet. En av ledarna hade nämligen ringt hem på morgonen och när jag fick höra om busvädret hemma så trivdes jag genast mycket bättre här. Dessutom var det återigen potatisbullar till frukosten. Jag älskar potatisbullar!

Tror bilden ovan visar att vi även njöt under dagens träning. Eller ja mera under fikat kanske. Jag börjar känna av ett muskelfäste på baksidan av knät nu så jag ville inte köra toklång och skithårt idag så det fick bli en kompromiss då jag ändå ville få lite högintensiva intervaller. Jag hängde med den så kallade Röda gruppen här nere som skulle köra den tur jag körde själv igår. Jag tyckte det kunde vara kul med lite sällskap så det gjorde inget att jag nyligen sett de där vägarna. Vädret var oxå strålande idag så man fick en chans att förbättra den fulsnygga solbrännan man får som cyklist.
Väl framme vid Puig de Randa så körde jag tre stycken lite längre högintensiva intervaller och det gick verkligen skitbra. Både med tanke på muskelfästet och att man nu tränat ett antal dagar i sträck.

image74
En bild ifrån gårdagen men det spelar ju ingen roll då jag var där idag igen.

Gjorde en dum grej igår oxå. Provade en Scott addict, med Zipp 303 hjul i precis min storlek. Den väger 5,8 kg.. Fan vad skulle jag provköra den för?? Onödigt att få veta hur den känns jämnfört med min 8,2kg Focus...

Hej hej. syns imorn..

Kommentarer
Postat av: Matte B

Förstår att det var en härlig känsla att få köra en Scott Addict. Hoppas jag får min innan jag åker på Lördag morron. Träna på där nere för här är det ju massa snö igen.

2008-03-25 @ 19:34:07
Postat av: Henke

Aj aj , en sådan fin hoj måste vart skojj att testa , vore ju grymt om du kunde testa den uppför bergen så fick du jämföra mot din lite tyngre hoj !!
Ja du här hemma har det kommigt över decimetern med nsö och det håller sig på ca 6-10 minus ,, riktigt motiverande väder

mvh/henke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback