Dag 5- Vilse med trötta ben

186116-63 Berg för en svensk men här är det bara små kullar. Skulle hålla mig nere på platten idag men samlade ändå ihop 1560 höjdmeter...

Skrev igår att jag fick hammaren. Det var fel! Jag blev slagen av en stor jäkla slägga och trots att det var när jag nästan var hemma vid hotellet så var jag sänkt hela kvällen igår. Jag var snabb att fylla på med energi och vilade så mycket jag kunde men även den korta promenade imorse innan frukost var dryg. Kroppen var uppenbart sliten efter allt intensiva klättrande igår och därför blev det en ensam distanstur idag. Ingen att vänta på, ingen att stressas av passade mig bra. Hade en karta med mig för jag ville testa lite nya ställen och vägar. På startbilden är jag på väg åt sydöst mot staden Arta. Där letade jag mig upp till Eremita de betlehem. En kulle på 280 meter över havet och den har nog öns härligaste lilla väg upp. Den är ca 3,5-4 meter bred men har ändå mittstreck målade och snirklar sig upp i tighta serpentiner. Tog en bild men den ger ingen rättvisa tycker jag.
image64
Sen körde jag en blandning av vägar och skulle testa ännu en, för mig, ny väg. Nånting gick fel för vägen blev sämre och sämre. Otroligt dålig och hålig asfalt blev ibland till grusväg och en cykelcross hade varit ett perfekt hjälpmedel för denna väg men övertygad att jag var på rätt väg fortsatte jag. När jag ca 45 minuter senare kom ut till en korsning hade jag ingen aning om var jag var men det var ändå en tröst att asfalten var normal igen. En chansning åt ena hållet var en vinstlott för snart kände jag igen mig och nosen styrdes hemåt och ytterligare en vinst var att det blev sned medvind hemåt
.
112km, 1560 höjdmeter och 3:55h räckte fint för idag. Nu hoppas jag på att det inte blir sämre väder här nere för jag börjar bli sugen på att tävla på söndag vilket jag inte gör om det regnar.

Glömde att näma en rolig sak från gårdagen. När en Örebroare (vill ej namnge han) skulle vara vänlig att hjälpa till att fota några britter uppe i bergen så sa han till dem: " Say bajs and smile" och det gjorde dom..... Så enkelt men så roligt.

Ikväll ska jag försöka att orka se en film då jag har med mig ca 7-8 stycken. Det blir lätt att ögonlocken faller ned efter man stoppat i sig massa käk i resturangen. Får se vad de har för potatisvariant ikväll. 
Klicka på bilden för större talrikar
Vår utsikt vid frukost och middag..... 
Hörs imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback