Dag 12- Rekord är till för att slås.

186116-85Denna lilla klarblåa sjö hittar ni på ca 600 meters höjd. Jag har varit både högre och lägre idag för det blev 2890 höjdmeter idag. Det hade aldrig gått utan den vita chokladen...

Jag startarde med den råda gruppen idag. Värstinggruppen där ingen klagar om det går 34-36 km/h på platten. När vi kört ca 1:40h så var vi i samhället Valdemosa och klarat av en klättring på ca 300 höjdmeter. Där handlade jag lite vatten och en sån där tysk RITTER-choklad. Vit med hela nötter i. Det dröjde sedan 4h innan jag blev hungrig och någon hammare blev det inte idag heller.
image86
I det läget visste jag inte hur bra detta pass skulle bli men jag lämnade rätt snart gruppen för att kunna köra på lite hårdare i backarna. Förra året körde mina två klubbkompisar från byn Soller upp till en viss tunnel på 42 minuter. Klättringen är 14 km lång och om jag inte missminner mig så stiger den drygt 800 meter. Lite osäker på vart de startat sin klocka så gjorde iaf jag en markering på min alldeles efter den sista korsningen, ca 100 meter innan skyltarna "sa Calobra 28 km"  Trodde absolut inte jag kunde matcha deras tid då jag nu kört rätt mycket här nere och dessutom 12 dagar i rad. Kom dock upp till tunneln på exakt 43 minuter vilket jag är nöjd med.

Jag är nog en extrem tävlingsmänniska och gillar utmaningar nästan oavsett vad de gäller. Springa till bussen, spela fia, monopol eller allra helst cykla. Många gillar nog att även utmana mig då de vet hur dålig förlorare jag kan vara. Nu kunde jag ju inte matcha Matte o Jonas tid men det gör inget. Att jag bara var en minut efter känns helt OK. De är ju jäkligt bra klättrare trots sina 80 kg ;-) En del rekord slår man med flit då det kan handla om en bestämd sträcka på en lika bestämd tid men andra rekord sker bara av sig själv liksom....Läs vidare...

Fortsatte vidare över bergskedjan mot Sa Calobra korset och mina ben sa att de inte behövde klättra något mer för detta träningsläger men jag vet ju att det nu dröjer minst ett år innan jag kommer hit igen så va fan! Klart jag skulle köra 2x12 km extra när jag ändå var här. Vek av mot den kända, snirkliga vägen och kom ned till den lilla byn vid havet. Unnade mig ett kort fika stopp i min ensamhet för att sen försöka mig på att göra en bra tid upp. Jag noterade att när detta rekordförsök startade hade jag cyklat i 4h o 25 minuter. Vet inte riktigt vad som var i kaffet men från det nymålade Startstrecket upp till målstrecket körde jag på 34:30min. Måste höra med L.Bleckur vart han körde ifrån då han klämde den på 35 min...

Efter det så kändes benen fortfarande bra och jag undrar om kroppen har blivit härdad här nere?? Kan det verkligen vara chokladen ? Måste sopa iväg en sponsorförfrågan till Ritter-choklad då jag redan kör på en tysk hoj ju.. Hur svårt kan det vara?
Skönt att komma ned till havsnivån och få lite kantvind istället för alla backar som jag haft hela dagen. Väl hemma så noterades ett annat rekord. Detta var mitt absoluta längsta träningspass någonsin. 6 timmar och 25 minuter och 184 km vilket ger ett snitt på 28,5 km/h men det skrämmer ju iofs ingen.
Nu så här vid kl.20:00 på kvällen sker de flesta rörelserna väldigt försiktigt då det inte är lång borta till kramperna.
Ett sista pass imorgon som inte blir över två timmar för det behöver jag inte. Tycker jag själv.
Ciao. Det börjar kännas nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback