Paintball, inte painball.

Imorgon är det tävling så då gör jag som de internationella stjärnorna och går till sjukhuset idag och "handlar".

Nej jag nöjer mig att hälsa på min vän som nu är vaken men rastlös till tusen så jag tar med ett spel och hjälper till med att slå ihjäl en timme.

Igår på jobbet så var vi i stadsdelen Aspholmen. Ett med en del butiker men oxå mkt företag och kontor. Kollegan sa att han kunde tänka sig att spendera vår fikarast inne på SIBA. Tänkte det kunde va kul att gå och slökolla lite på grejer så jag hängde naturligtvis med in. Det blev den dyraste fikarasten hitintills. 2 DVD-filmer, en elektrisk tandborste och en pulsklocka. Den sistnämda är en försenad present till lillasyrran som fyllde 21 för ett tag sen. Nu kommer hon att fastna ordentligt i träningsträsket.
Appropå pulsklocka...Det hade varit kul att ha på sig igår kväll när det spelades paintball vid Norra Bro. Shit vilket adrenalinpåslag man får. Den ena banan var kompakt och inte så stor ute på ett fält. Sen hade de byggt upp enkla trähus ganska tätt och en del hade till och med två våningar. Vi var ju bara sju stycken som spelade och då var den banan helt perfekt. Det blir definitivt ett speltillfälle till innan vintern. Det gjorde heller inte så ont att bli träffad som jag kom ihåg det sen sist jag spelade. Kanske beror på att den gången fick jag en träff i skrevet.... Deras andra bana var mycket större och lagom mycket hinder på. Den var ju dessutom ute i skogen så det fanns ju en hel del naturliga "ojämnheter". De hade även ett halft flygplan liggandes mitt emellan träden. Seriöst jobbat!

Denna blogg är lite av min ventilationsventil men det kan slå tillbaka. Skrev sist om hur jag klarat mig undan matlagningen men strax efter det lästes ju bloggen av sambon Tina. Då blev jag beordrad att laga mat. Om jag nu skriver att jag är trött på att plocka undan på diskbänken efter henne varje morgon när jag går upp 05:10 för att ordna frukost till mig själv får vi väl se åt vilket håll det slår...

I eftermiddag börjar resan ner mot Eksjö. Tävling imorn och hemresa. Jobb måndag. Så är mitt liv på sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback