slem

image30Vad menas med dagens rubrik?
                                       Vad menas med dagens första bild?

                                  Hänger de kanske ihop? Läs vidare om du vill veta....


Jag gillar att få reda på bakgrunden till saker. Hyr jag en DVD så kollar jag alltid in extraspåren för att få se hur de har gjort vissa scener mm. Gillar dessutom många dokumentärer oavsett om de handlar om byggnader eller stridsvagnar. Eftersom jag har blivit så hårt biten av cykelsporten ( haha cyclesporten) så gillar jag ju naturligtvis även insideinfo om hur t.ex proffslivet är. Det var bl.a därför jag cyklade med Viktor Folkesson för ett tag sen för att få veta sånt som jag själv aldrig kommer att uppleva.
Av ett sms häromdagen fick jag nys om ett krångel, maktmissbruk eller rent av en jäkla cirkus inom svensk cykel. Jag tänker inte delge allt om bakgrunden här utan vill du veta mer så läs på velo.se eller cykelbloggen.nu Nu ville jag ju även här ta reda på lite om bakgrunden men framförallt hur det blir framöver. Stor kredd till han/hon som kör cykelbloggen.nu för att vilja ge sanningen, vilket det nog lutar åt att det är. "Döda fiskar flyter med strömmen, levande fiskar simmar emot den"
 Att det ute i proffsvärlden finns korrupta teambossar, fula läkare samt nekande cyklister läser vi om allt för ofta men nu håller en liten cykelskandal på att lyftas fram i rampljuset även här i lilla landet lagom. Jag själv är så långt utanför den här skandalen som det bara går så jag kan stå på avstånd men ändå kan jag kasta salt i såret. Detta gör jag ju mest för att provocera fram lite mer info.Se förresten det oskyldiga inlägg som raderades bort:
Klicka på bilden för större bild med suddig text. ( 5 kr/ klick går till cyclesport)

Jag kan numera ta att man ibland blir sjuk, självklart vill alla vara friska men ännu hellre när man prestationstränar (Hmm, nytt ord) Jag hatar dock en sak och det är det här jäkla mellanläget mellan frisk och sjuk. Jag är inte sjuk men jag rosslar upp en liten slemklump då och då. Jag började i eftermiddags snora lite grann men det är borta nu. trampade ca 1,5 h lätt o fint igår och det var nog på gränsen då jag faktiskt blev lite trött av att hålla en snittfart på 22-25km/h. Idag trampade jag en timme träningslokalen med en puls på 130 vilket kändes lagom. Man ska ju inte stressa igång. Fasiken vad klok jag är nu men så har det tagit 30 år oxå. direkt efter jag klivit av cykeln blev jag utmanad av klubbens ungdomar om hur länge jag kunde sitta i 90 grader mot väggen, som i en osynlig stol ni vet. Var ju tvungen att klara bästa ungdomen och jag satt dubbelt så länge som han men fick sedan göra en ny nedvarvning på cykeln då benen kändes som två fulla trästockar. Imorgon väntar tvätt-tid kl.7 och under tiden ska akvariet rengöras samtidigt som vi är kattvakter åt grannens två katter i drygt en vecka. Kan bli intressant med 10 fiskar i en burk, en lösspringande sköldpadda och två katter. Får se om jag ens orkar träna något efter det.
Idag stod det om cykel i aftonbladet. Jag tror det iaf. Hela uppslaget handlade om att tyska skidskyttar eventuellt är dopade. Mitt i uppslaget var det en liten info-ruta om EPO-doping med en bild på Michael Rasmussen i ledartröjan. Handlande det inte om skidskytte???? Läs även vacchis aktuella blogg om samma ämne.

träna på där ute, om ni kör rent vill säga.


Kommentarer
Postat av: lilleputt

Hej min sjuka broder.
tack för senaste passet. Ska vi ta ett till på lördag morgon/fm?
MVH Anna

2008-01-16 @ 21:18:50
Postat av: Patrik Paulsson

Tjenna!

Läste första artiklarna om detta häromdagen, sjukt och girigt av Cyclesport. Konstigt (och starkt/dumt?) av den drabbade personen att inte gå ut med sitt missnöje.

Något är ju uppenbarligen fel när flera mkt starka elitcyklister lämnar efter 2007, verkar tom som de betalade för det?

Krya på dig och kör sen hårt!

Postat av: Henke

Tycker din bild var diskret men har du hört föresten att dom håller på att bygga en helt NY STRAND för att spela in nya Dennis filmen !
/henke

2008-01-18 @ 09:11:00
URL: http://www.henrikogren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback