Gotlandbikebattle.se

Just nu skulle jag kunna skriva hur långt som helst om privatheter som syskon, min bäste vän, relationsproblem, uteblivna dialoger mellan folk mm. Ja massor som inte har med träning att göra. Har väldigt sällan blivit allt för privat här och tänker inte bli det nu heller. En underbart rolig och härlig fikastund har jag iaf haft nyligen.

Träningsmässigt så satt onsdagens löpning kvar i benen tills torsdagmorgonen så pass allvarligt att det till och med kändes i halsen. Inte sjuk, men så där....osäker ni vet. Lagom så att man börjar tänka "jag vill inte bli sjuk nu". Direkt till kylskåpet för att inmundiga medicin och inte ens fundera på att köra dubbla pass, särskilt inte med det pissiga januariväder som det envisas med. Det fick räcka med tunga intervaller i träningslokalen på kvällen och som sällskap hängde lillasyrran med pojkvän med. De kämpade friskt i dryga timmen medans jag körde ytterligare ett OK-pass.
Idag började det med att jag och Tina gick en rask promenix innan frukost och hon stannade vid sjukhuset där jag tog en rykande färsk Metro som sällskap till grötfrukosten. Går man ut så hårt så kan det väl vara okej att sjunka så lågt som jag är just nu med en espresso och en påse chokladmintsvampar brevid mig här vid datorn.
Cyklade till lillasyrran(Anna) med en utmaning till dom. Jag skall försöka få hon och David (sambo) att ta sig runt en multisporttävling till sommaren. Den korta varianten som brukar ha en segertid runt 3 h. De har ju så mycket energi som helst och gillar att träna mycket så dom kommer nog att klara det galant på ren vilja. Jag har kört den långa banan flera år och sista gången var det för att vinna den. Jag och min lagkompis, Niclas A, Kolmården, kom 2a och jag var hur besviken som helst på mig själv. För jag var vårat lags svagaste kort på löpningen och det var där vi förlorade mest tid. Efter dryga 7 timmars tävlande missade vi guldplatsen med 1,5 minut. Surt sa räven

Det pågår febrilt arbete med sommarens skönaste tävling. Gotlandbikebattle. Lägg till se efter namnet så har ni hemsidan till tävlingen och där finns bl.a banan utlagd. Med ca 8 månader kvar är mycket redan klart men det är inget litet projekt så man kan väl säga att det är mycket kvar oxå. Det kommer att bli kanon och hoppas att många lägger sin semester där då det finns massor att göra brevid cyklingen. Vi provade själv Lummelundagrottorna när vi var där. Skitcoolt med det lite dyrare grottäventyret med mörker, lera, stalaktiter och kallt vatten. Inget för den med klaustrofobi dock.
.
Klicka på bilden för förstoring.
Dagens träning var expolsiv på friskis & svettis. Tung styrketräning följt av ett spinningpass.  Spinning är mest för att jag upplever att jag får mindre träningsvärk efter styrketräningen om jag sköljer ur benen ordentligt.De två sista låtarna på passet var Guns & Roses med sweet child o mine sen låten send me an angel som jag tror scorpions gjorde. NOSTALGI-tripp!
Efter det var det megaportion med egenlagad köttfärssås för att dyka upp på ett cafè tokhungrig straffar bara det egna samvetet. Nu kom jag och tänka på en radioreklam...
... den går så här: (man röst vid tangentbordet) Hello bloggerlovers, jag kom just tillbaka från duschen. Jag hittade mera navelludd den här gången. Vart kommer allt ifrån? Nu ska jag gå till köket för att dricka lite mjölk. Är snart tillbaka.
(annan mans röst) När vi skapade nya volvo V70 så lämnade vi JAG-tänkandet till förmån för annat.........

Känns lite så nu när jag bloggar om vad jag åt till lunch.....

Dax och lämna för tillfället. Imorgon SKA jag köra dubbla pass.....tror jag...

Kommentarer
Postat av: Matte B

Ola borde du inte fatta snart att du inte kan hålla på med dina dubbla pass.När du inte orkar köra intervallerna som du ska. Måste väl va bättre att genomföra några pass mindre och köra på kavlite och orka ta i ordentligt. Vill inte lägga mig i ditt upplägg men nu kan jag inte låta bli längre. ;)

2008-01-11 @ 22:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback