Vi ska få tillökning här hemma...

Läser ni Metro? Jag läste igår om en 16årig tjej som har ca 16000, japp 16 tusen, läsare om dagen på sin blogg.  Hon bloggar om sin vardag, mode och sin lilla hund. Otroligt. Jag måste ändra inriktning på min tror jag om jag ska höja min läsarstatestik. Vill ni läsa hennes så är det http://kenzaas.blogg.se/
Vill ni följa min träningsresa mot nya resultat så kan ni fortsätta läsa min istället.

Angående Metro så har jag tidigare nämt att de är duktiga på att notera sveriges cyklister, både mtb o racer. Ibland resultat och ibland så har det varit små notiser som t.ex "Dagens OS-hopp". Idag så var det en liten notis på träningssidan om att det var bättre att träna utomhus istället för inne på exempelvis löpband eller trappmaskin. På den lilla bilden som hörde till så är jag rätt säker på att det är någon av bröderna Eriksson, Kim eller Johan. Läs själva dagens Metro om ni vill veta. Nu kan man snart misstänka att jag är sponsrad av metro.....

Straffandet av mina ben är över och de verkar ha fattat galoppen nu för de har inte jäklats mera de senaste två dagarna. Igår så slöade jag en hel del men jag mekade oxå lite med min gamla crosscykel som nu tillhör sambon. Hon vill ha en mindre lillklinga fram för att orka hänga med i de brantaste backarna men det får bli att köra mera styrketräning istället för det går inte att lösa. Kasseten bak har redan en 27a som störst och tror knappt det går att få tag i större 10-delat. Vevpartiet är inget kompakt utan ett vanligt med 48/38 så en mindre går inte att hitta med rätt bultcirkeldiameter.
Antingen får hon skippa de brantaste backarna eller träna mer :-)
Träningen igår var tolleransträning. Tvinga musklerna att jobba anaerobt och det funkade bra. 30 stycken korta intervaller som ger en effekt ända ut i cellnivå så en pulskurva från ett sånt pass hade varit tråkigt att offentliggöra då detta pass handlar mer om intensitet än puls. Tänkte dock lägga ut tisdagens pass (det är ju så enkelt hehe) som skulle vara halvhårt ibland och hårt i backarna. Hade varit extra kul att ha en klocka som angav höjdmeter här eller ännu hellre watt men man kan ju inte ha allt. Att jämnföra pulser med varandra är som att jämnföra skor. Så individuellt att det är meningslöst. Jag t.ex är en hyffsad lågpulsare och kör tröskelpassen runt 170. Det viktiga är ju effekten man då levererar och där gör jag väl en 670-680 watt :-) grovt uppskattat.
Markering nr.1 på passet är pinkepause på den glashala vägen så därav den låga pulsen. Strax efter det så blev det asfalt men snart en ordentlig nedförsbacke så där en ny pulssänkning. Ca 10 minuter innan markering 2, som är krashen, så var det där skoterspåret med ett ofrivilligt stopp så ytterligare en pulsdal. Rätt bra tecken när pulsen sjunker så där snabbt. Efter krashen så kom den viktigaste klättringen för dagen. Pershyttan mot Ramsjön. Där mosade jag på friskt. Nåja det här är ju gammal info. jag har ju tränat idag oxå.  
Klicka på bilden för extraslag.
Idag var det en ny chans för romans distans då vädret var på sin goda sida. Jag tog 2h o 30 minuter på mig till Kumla. En sträcka på ca 17-18 km vilket kanppast imponerar. Den långa tiden berodde nog mest på att jag tog omvägen via Fjugesta, Vretstorp, Östansjö, Hallsberg, Sannahed. Väl i Kumla bjöds det på hembakad Kladdkaka och kaffe hos familjen Wilson. Iallafall Linus 0,5 år och modern Carro. Pappa Robert, tillika min bäste barndomsvän, var ju på jobbet. Jag MMS:ade en bild från vårt fikande med texten "Mmm, hemmafru och kladdkaka" till honom. Det tog ca 4 nanosekunder innan han ringde upp o sa "va faaan...." Ingen litar på charmören Hellström :-( Jag unnade mig två bitar kladdkaka då jag inte ätit nått på vägen dit men idag drack jag hela 8 deciliter på 3:30h pass.
På resan mot Örebro så körde jag en sträcka på ca 500-600 meter på en större väg innan det var dax att vika in på mindre vägar. På just denna sträcka körde min far förbi med sambo och tutande. De var på väg hem från en minisemester i Sunne där de hade sett massor av rallystärnor på samma hotell som de bott på. De hade bl.a. käkat middag samtidigt som Sebastian Loeb. Cooolt! Farsan å andra sidan struntade i rallyt, han var där för att träna längdskidor. Ni missar väl inte svenska rally som startar ikväll?

Har du läst ända hit utan att få något svar på dagens rubrik? He he..
För att knyta ihop säcken med inledningen om Kenzas blogg så måste jag ju oxå skriva om personliga saker. Ikväll  får vi en sköldpadda till. Palmberg dog ju förra året (inte cyklisten) så om den nya inte har nått namn lutar det åt Darvell. Palle, Dalle, Öste....
Ciao, Bianchi, Bella.....

Kommentarer
Postat av: Milla

Oj oj oj Ola har du verkligen tänkt igeom det här med tillökning i familjen?
Tänk va mycket mer hyss 2 kan gör än en, typ med erat super lim som ni har hemma,
dom
kan faktiskt få för sig att limma fast sig i varandra *fniss*

Härligt med tillökning, glöm för fan inte berätta hur det gick när ni satt i hop dom, vem som åt på vem? Man får skriva mer än cykling i bloggen ;-)

//mamma Milla

Postat av: Henke

Jag vill också vara ute och cykla på dagarna ( och äta kladdkaka ) , men jag får sitta inomhus i overall och jobba :-(!
Jag trodde minsann att sköldpaddan skulle få heta HULKEN , eller varför inte ett namn på någon av mina gamla idoler Teenage mutant ninja turtles , då röstar jag för donatello !!

Rally vad är det för nått ??? är det dom där bilarna med så många färger som försöker åka sådär fort här kring skogarna ?? hmm låter inte som det har med cykel att gör ialla fall dvs ,,,inte intresant , haha :-)

Nej nu skall jag söva , du tränar väll din dvd workout fortfarande förstår jag !

2008-02-07 @ 21:46:37
URL: http://www.henrikogren.blogg.se
Postat av: Patrik

Klarar du inte mer än 680 W på tröskelpuls, det lät lite klent.. :-)

Då era sköldpaddor döps efter framgångsrika cyklister ska den nya heta Patrik eller dylikt, jag är grym. i alla fall på att diska och flyttstäda, nya favvosysslan!

Förresten, styrketräning till Tina; plocka bort den lilla klingan, ger bättre effekt.. :-)

2008-02-08 @ 08:39:11
URL: http://www.patrikpaulsson.wordpress.com
Postat av: Crosscar

Men va F*n Ola!
Skärpning!
Nu missade du ju "Detta gör mig glad just nu" för andra gången! Ujujuj nu är du uppe i 3st "gladstraff" =D

Och jag har inte missat att Rallyt går. Satt uppe å spelade WRC på Playstation hela kvällen och idag så kom jag sent till jobbet för att jag va tvungen att se Eurosports torsdagssändning. Ikväll kl 00.30 går den riktiga sändningen!

2008-02-08 @ 09:56:06
URL: http://www.oscarekstam.com
Postat av: Janner.J

KLingproblemet går ju att lösa med niodelat och en MTB kasett.

HOJ!

2008-02-11 @ 05:39:12
URL: http://jannejsplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback