Ogjort i Hjortkvarn utan knall o fall.

186116-41
Nu är det färdigt! japp. All den här jäkla träningen tar ju död på en. Det har det blivit mycket men inte alltid så hårt som jag har viljat. Imorgon börjar dels den alternativa träningen som kallas jobb samt den lugnaste veckan 2008 på träningsfronten.

Vart tog gårdagen vägen egentligen? Är det nån som har sett den för jag minns den knappt. Jag gick upp och åt en klassisk helgfrukost (gröt, macka, några espresso) sen upp till klubblokalen för att köra intervaller och skrika på Tina. Ja för hon satt på cykeln mitt emot och körde en annan variant så när jag hade lite syre över så skrek jag på henne. Vi utnyttjade en 2-för-1 kupong på vägen hem och åt en "hälsotallrik" som de kallade det. Det var inge nytt för oss då vi ofta gör varsin snarlik tallrik här hemma. Den innehåller: Keso, kidneybönor, groddar, grönsalllad, paprik, tomat, stekt kyckling och coucos.
Efter den fina smörjelsen av samvetet och själen så dök det ju upp en kupong till som passade på samma ställe....2-för-1 "Kaffedrink & tårtbit" Det blev då Tiramisu och jag valde en macchiato att dricka. Det är en kaffeskvätt som jag läst om flera gånger men aldrig testad förrens igår. Nu vet jag! Det är det jag ska beställa framöver. Macchato är en espresso som är fläckad med skummad mjölk vilket ger en lite lenare smakton på espresson. Kalasgod.

Efter den balndningen av nyttigt och syndigt så slockande jag framför tv:n till skidåkningen, dock efter att Anders Södergren gjort loppet spännande. Man kan säga att jag försov mig till eftermiddagspasset som fick bli ett kvällspass istället. Kroppen svarade så där men jag hade inte förväntat mig något underverk denna vecka heller. Några slags intervaller blev det iaf och jag hann lagom hem för att se att BWO gått vidare i melodifestivalen. Alexander Bard alltså... som han ser ut men skriva musik kan han.

Idag skulle det bli lite alternativ träning iform av att vara drevkarl på hjortjakten. Ironiskt nog så var det straxt utanför lilla samhället Hjortkvarn i södra närke. Jag var nog den enda idag som inte såg något vilt djur. Syrran var ca 5-10 meter från en älg och mellan två skyttar sprang 11 hjortar iväg. 2 hästar i en hage var det närmaste vilda djur jag kom. Som tack för jag åkte ut dit fick jag med mig både hjortfärs och vildsvinsfärs, fryst och vacumförpackat. Längtar redan till potatis i ugn och vitlöksbröd och vildfärsburgare kryddade med enbär, salt o peppar.

Har det inte varit ett mat o dryck tema på dagens blogg?? 

Åter igen så avlutades även denna dag med intervaller. Lite längre, mycket tyngre. Den där tunga intervallformen med låg kadens blev det i hela 60 minuter idag. Sitter här nu med riktigt trötta ben som ska få vila hela 3 dygn nu och tro inte att jag kommer att känna mig pigg efter det, för vila är livsfarligt. Det känns alltid piss i benen efter några vilodagar men om jag riktar in mig på det redan nu så kanske jag kan tackla det bättre på onsdag kväll.

Nä gonatt med er, soffpotatisar

Kommentarer
Postat av: Köttraketen

Inget som glädjer dig idag? Själv är jag lycklig för mitt köttiga och variga nageltrång. Du kanske kan skicka över tanten med en påse smärtstillande och en morakniv. Ha en trevlig vila.

Postat av: tanten

Nä, tyvärr har den här "tanten" en liten bugg. Jag fixar hjärtoperationer, öppna magoperationer, slemmiga såg och mycket annat men INTE nageltrång. Vet inte varför men jag blir svimfärdig varje gång jag måste göra en sån opreation. Sorry. Dock kan du ju testa husmorsknep med att paccka in hela tån i alsolsprit över natten och se om det drar ur skiten. Dränk en kompress eller näsduk med sprit, linda runt tån och täck ordentligt med plastfoile så att det blir tätt. Ha det på hela natten. Funkar ibland. Annars kan du ju prova med whiskey, om du inte blir bra har du u i alla fall roligare. :)
Syster yster.

2008-02-25 @ 19:58:33
Postat av: Köttraketen

Skulle kanske ta det här på din blogg, men men. Opererade mig själv med följande redskap: Avbitartång, morakniv, ståltråd och nageltång. Sen fixade jag ett sånt där snitsigt bandage och tro det eller ej, de funka. Rambo är en blöja. Har blivit opererad 4 ggr tidigare och läkar`n skriker när jag kommer, jag med förresten. Så jag förstår att du inte föredrar detta. Det där andra med magar och hjärtan lät ju som en baggis. Ha de gott.

2008-02-25 @ 20:36:25
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback