Trött recension

Nu är det exakt 24 timmar sedan jag stod på Folkets hus och rockade som fan. Nu har jag just avslutat ett 14 timmars arbets pass. Imorgon väntas mer snö, ett djävulens påfund.

Ja vart fasiken ska man börja... Ett kort, hårt löppass med jobbarkompismats igår för att sen direkt åka hem till sportdryck à la bira och Guitar Hero. Kusin Linnea han oxå med nån låt innan det bar iväg till kön till Volbeat. Väl där hamnade vi bakom ett gäng från Hedemora. Försökte luska ut om de kände någon cyklist från Dalarna men icke. De visste dock att det fanns gott cyklister i Falun. Det vet jag med.
Helt plötsligt dyker det upp en "glad" kille på sidan av kön med 2 biljetter han skall sälja till nån kompis som fått förhinder och han drar hela historien om hur o varför hans kompis inte kunde vara där. Då säger jag att vår biljett-historia är ju inte heller så dålig. "Det här är en bröllopsgåva" Säger jag. Då säger en tjej från Hedemora-gänget " men va inte ni kusiner?" Då gastar biljettkillen "VA! E ni oxå från Munkfors?" Fy fan vad jag garvade...

Här hemma ligger det oxå ett ca 2 meter långt garderobskvitto....men...situationskomik. Man skulle ha varit där.

Musikrecension
Ska bli kul att jämnföra mina värderingar med NA:s recenssion när den nu kommer. Allt startade i 180 knyck med de två inledande spåren från senaste skivan. Sen följde verkligen en kavalkad med the best of Volbeat. Gitaristen Thomas Bredahl hade sån energi jag verkligen gillar att ett band framträder med. Nu var han dock den enda i bandet som druckit sin energidryck med spela kunde de. Grymt tryck på golvet framför scenen men bättre ljud uppe på läktarn där jag stod. Publiken var verkligen med på noterna då frontmannen i en låtpause drog några korta Metallica-intron så var det nära till hysterin. Två saker som jag reflekterade över under konseren var att sångaren Michael i ett "mellanprat" sa att" det spelar ju ingen roll vad jag säger, ni skriker ju ändå" Jag uppfattade det väldigt nonchaland iaf. Det andra var en mycket mer positiv sak. Att de tog sig tid för deras fans efter spelningen. Gick ner i "diket", tog i hand, pratade osv. En liten sak för dem men kanske en stor för många fans.
Nu har jag sett dom och jag vill göra det igen. O jag betalar gärna mer för det..

Min kusse Linnea skulle ha tag i en kavaljer till dagens show i Örebro med Peter Jöback men det är inte det lättaste efter en volbeatkonsert. " -Nä jag har inge V-ringat" sa nån "Jöback?? Är inte det lite bögigt?" sa en annan. En historia som vi alla väntar nyfiket på hur den gick. Jag gick iaf hem då jag tror hon hade något slags napp..
Jobbat idag. 4 h med vanliga arbetsuppgifter sen på det blev det 10 h i Lundbergarn och skottning av snö. Imorgon väntas det tydligen 5-10 cm mera av det vita guldet (inte kokain) så min fredagkväll blir nog ensam. I Lundbergarn.

Tur den har CD iaf.