Nya IDOLER!!

Vilket underbart väder det var igår på självaste juldagen. Världens tråkigaste dag blev lite bätre tack vare solsken och Statoil.

Under gårdagens distanstur med Sara och Andreas så pratade vi självklart om julklappar. Han sa att han fårr en biografi om gruppen Depeche Mode. En bra o fin bok som är intressant om man lyssnat mycket på gruppen vilken Andreas tydligen har gjort. "-Ja själv fick jag en bok om whiskey, undra vad det säger om mig?" sa jag.
Jag hade lovat de två att viibykrogen var öppen och att vi skulle ta en lång fika där. Det hade ju blivit extra skönt då det bet lite i kinderna igår. 6-7 minusgrader va det. Väl framme så var det ju självklart stängt. Allt är ju fan stängt på juldagen. Mindre nöjda började vi trampa hemåt men såg att Statoil brändåsen var öppet där på andra sidan motorvägen. Perfekt. En klassisk ståfika som värmde gott.
Nästan 4 h senare var vi hemma och då plingade mobilen till. AHhh en inbjudan till lillasyrran där det bjöds på kaffe och massa fikabröd. Svarade vi nej?? Knappast!

Juldagen är en dag då väldigt många går ut på resturang eller på krogen. Jag och Sara spenderade vår kväll med storstädning och sen trolltyg i tomteskogen. Minns ni den? Av naturliga själ minns ju inte Sara den så jag var ju tvungen (jultid & hon gillar ju tomtar :-)) att visa den då jag faktiskt har den på VHS.

Idag har det kört ihop sig med saker som måste göras så jag skiter i distanspass idag utan tänkte köra ett kortare, lite hårdare pass. Detta för att hinna med att bli utnyttjad. Ja eller snarare min kropp. Någon har behov av minotroliga muskelstyrka och flytta något tungt. VA? lilla jag? jo det är sant. Låt mig få denna lilla stund av att känna mig behövd :-)

Jag har gjort några uppdateringar på min länklista. Den ena länken går till Lance Armstrongs blogg. Vet inte vad jag ska tycka om han. Jovisst en fantastisk historia. Cancer, kom tillbaka, 7 segrar i TDF, 3 års frånvaro (knappast vila) nu påväg tillbaka och siktar jäkligt högt. Jag är skeptisk. Inte på att han klarar det men om han gör det så undrar jag hur ren han är/var och på vilken nivå alla de andra toppcyklisterna är?
Den andra länken är till Charlotte Perrellis blogg. En lite annan syn på livet än Lance men å andra sidan är det ju snart Melodisfestival och man måste börja höja upp stämningen i tid.
Hade gött nu.
Kram

Kommentarer
Postat av: Oscar Ekstam

Charlotte Perrelli!?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback