Det kom ett paket...

Förra veckan damp det ned en avi i brevlådan. Första tanken var självklart " men jag har ju inte beställt något?" Idag kom en påminnelse och eftersom jag ska bort över nyår så hämtade jag ut paketet idag.
Redan när kvinnan på posten kom runt hörnet med paketet så sa hon " jag tror kanske någon har jäklats med dig om du inte har beställt årsredovisningar?"  Det var ett jäkla tuungt paket iaf och jag är ju den nyfikna typen så det släpades hem och cykeln fick agera som skottkärra med mig gåendes brevid.

Jodå... Visst måste nån ha jäklats eller så har det skett ett misstag nånstans. 42 stycken årsredovisningar från företag som till flertalet är okända för mig. De bekanta är: Ramirent, alfa-laval, Apoteket,  Unibet ( enda intressanta trodde jag), Akademiska Hus.
Jag har skummat igenom Unibets redovisning från 2007 med hopp om en bild o kanske lite text om deras cykelsatsning men inte då. Jag är ju dessutom kund hos Unibetoch har väl fortfarande lite kapital där som jag kan förvalta till vårens cykelklassiker kanske...

Jag var rädd att jag skulle hitta en fet faktura underst i högen men tvärtom. På en lapp stod det: "Beställ årsredovisningar kostnadsfritt DAGENS NYHETER. En GRATIS tjänst för investerare som will ha aktieundersökningar & ekonomisk information"
Varför vill var stavat som will vet jag inte...

Julklapsshoppingen är avklarad!  Sara får ett kuvert bara. Står det rätt skaer på en papperslapp blir ju tjejer alldeles till sig av glädje. Gud var lätt köpta de är :-)
Cykelhandlarna fick chokladsvampar. Gud var lättköpt han är :-)

Nu måste jag fixa på dubbdäcket inför imorgonbittis cykeltur.
God jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback