Varit med 2 tjejer!!

Tina har sex. Ja nu blir det lite personligt här men vi är ju lite knäppa i denna stora familj om 10 stycken.

Sedan i fredags är Tina ägare till sex stycken cyklar. Vem kan behöva så många?? En kärringhoj till jobbet, en cross, en racer, och nu två nästan identiska mountainbikes. När det gäller den sjätte så är det en vintermtb som har stått två (eller e det tre) vintrar då den ska användas då det citat: "om det blir sånt där skitväder". Nu blir det med stor sannolikhet så att jag köper den eftersom min vinter hoj Blå Loket (snyft) har stulits. Jo här säljs och köps det som värsta inavlet....

Tycker jag har hittat en angenämt lyxproblem angående kost och vikt. Ju nyttigare jag tycker mig äta så stiger vikten långsamt. Fyller jag på med skit (gott skit) som choklad, fikabröd, glass och lösgodis så tappar jag vikt. Härligt!  Nyss hemkommen från Coop Forum med skånska pepparkakor (Favvo!) och lösgodis som förhoppningsvis är borta innan gryningen så jag är lätt (=snabb) imorgon på träningen.

Appropå skitväder så var det snöblandat igår när jag jobbade lite med vårat teknikspår ute i Markaskogen. Det som egentligen har saknats på denna 6,4 km långa bana är en brant backe där måste sitta och klättra i dess rätta bemärkelse. Nu finns det en sån på slutet när man är som tröttast och det blir bara en förlängning på ca 50 meter. Funderar på att göra en lista över vilka som kommer under vissa tider. Vad sägs om t.ex.
1. 3 varv under 1:15 min.
2. 3 varv under 1h.
3. 1 varv under 25 min.
4. 1 varv under 20 min.
Listan får väl hamna på någon lämplig sajt eller kanske uppdateras, skrivas ut och sättas upp på anslagstavlan vid Ljungstugan. Vad sägs?

Skitvädret igår lämnade tydligen ordentligt med snö i Kilsbergen.
image92
Var nämligen ledsagare åt två damer där idag och blev verkligen överraskad över den mängd snö som låg vid Tomasboda. Jag gjorde dem sällskap i dryga två timmar innan jag fick köra iväg och få lite högre puls. På de två timmarna han jag köra dem vilse två gånger. Inte rätt sätt att imponera. Den lugna distansen på ca 4 timmar gör att jag inte har samvete att ta vilodag imorgon, och det är ju dessutom farligt att vila. Nä intervaller blir det. Surprise! :-) Vid skitväder inomhus. Vid fint skall ännu en ny sort testas. Eller mer än variant av de gamla. Trampa fort ibland och långsamt ibland för er som vill veta mer exakt.

Vi är ju kattvakter åt våra bortresta grannar och dom har Eurosport. Perfekt en dag som denna då Paris-Robaix går, dock bara som kort sammandrag men ändå. Kan vara bra att bekanta sig så mkt som möjligt med den banan då jag och några till ska köra den i sommar. Ser fram emot det, hur ont det än kommer att göra.
image94
Vi tar bakifrån oxå va?

Just det, höll på att glömma det riktigt nördiga nyheten. Jag har för första gången i mitt cykelliv sänkt returen på gaffeln idag. Inte gaffeln som går mellan truten och talriken utan den på cykeln. Jag har nog aldrig fattat varför man skulle vilja ha en långsam retur men idag gillade jag inte hur den uppträdde när jag körde utför i stökig terräng. Sänkte returen i två steg och tillslut rörde den sig mer som jag ville. Nice. Det närmar sig ju tävlingsdax. En vecka kvar. Sen vet man mer hur bra man tränat. Har jag tränat för dåligt så får jag snart an lättare hoj iallafall. Alltid något.

Nu har du väl läst ända hit Mattias K och varit orolig för vad jag skulle skriva.....hehe Klart att djungeltrumman går när man talar med Tarzan vid vattenhålet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är aldrig orolig! Du vet hur det är... vissa har det och andra inte ;-)

2008-04-14 @ 19:34:42
Postat av: ola

Säger det igen : U bitch! ;-)

Postat av: Anonym

Stor å Liten på bilden :)

2008-04-15 @ 20:44:08
Postat av: ola

Japp. Funderar på någon rolig kommentar till bilden men "fel" kommentar kan bokstavligen göra ont så jag törs inte....

2008-04-15 @ 21:28:33
URL: http://cykelola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback