Slänga fikabröd?! Total madness!

186116-102
Ouf vad jobbigt det är att hjälpa till i idiella föreningar som våran. Jag fick sittsår idag. Och alla kanelsnäckorna åts inte upp heller, några ligger på nu på bordet i köket och bara väntar. Schhh.....lyssnar man noga så viskar dom mitt namn.....

Idag var vädret lite taskigare än tidigare i veckan. Det tog ända till klockan 13 innan det sprack upp ordentligt och nu halv sex så skiner solen ordentligt fortfarande. Trots detta så har jag bara tränat drygt en timme och har som oftast drabbats av dåligt samvete över det. Tydligen är det heller ingen hemlighet att både jag och Tina är ordentligt tävlingsskadade då jag i allt babbel idag nämde det så skrattade alla runt omkring mig så där igenkännande och sa ironiskt nähe...

Idag hade kommunen "cykelns dag" i Örebro och ville starta en ny cykelled runt stan. Vi satt där från kl.10 vid kanten på vårt mtb-spår i två timmar och träffade endast 2 tappra cyklister men i sällskap med solen började det droppa in fler och fler. De sista för dagen var extra "glada" då de hade haft många vätskestopp längs vägen och sa att de hade "hittat" ölburkarna som låg i cykelkorgen.
Klicka på bilden för förstoring. Både vårstation och vår station.
Efter några timmars fikande skulle jag även köra lite i Markaspåret och jag gjorde först två av våra unga träningssjälar Sara & Mattias sällskap runt banan och tänkte ge dem tekniktips men de är redan båda så duktiga tekniskt men har precis som jag konditionen som begränsning. Träna på, de gör jag.
Sen var planeringen tre hårda snabba varv men redan innan så kände jag att benen var slitna (frågan är ifrån vad, fönstertvättning?) men jag bombade iväg ändå. Min nya tid på "nya Marka" är 19:36. Jag vet bara en tid till och det är Bjarne A som kör på 20:56. Ge mig era tider så kan jag göra månadslistor som jag sätter upp på anslagstavlan vid Ljungstugan. Sura ben och lite sur mentalt då jag tyckte att cykeln inte vill samarbeta så blev det bara dryga timmen idag. Imorgon däremot....

Imorgon kommer det finbesök från Kopparberg. www.henrikogren.blogg.se dyker upp med en lärling och jag skall visa lite fina stigar i härliga Kilsbergen. Lugn, lång distans med ordentliga pulstoppar i en del klättringar är nog planeringen. Runt kl.10 startar vi från Ånnaboda och är du sugen på att hänga med så är det bara att vara där då. Vi är redan ca  7-8 stycken och kör nog i två olika grupper. En som kommer att kalla sig " Frisk & snabba som blixten" och den andra "Nyss varit sjuk men det går iallafall framåt"
Kameran skall med även då och jag hoppas jag använder den oxå.

Hej o hå, trevlig helg.  

Kommentarer
Postat av: Mathias C

Den som ändå hade en mtb! Vänta har inte jag beställt en focus för några år sedan? Undra vart den tog vägen?

2008-04-27 @ 09:03:20
Postat av: Jonas

Fick punka på UST-däcket som inte gick att laga med skum, därför dök jag aldrig upp.

2008-04-27 @ 12:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback