lyckliga endorfiner.

Sitter nu här efter ett hårt men ändå roligt pass. Jag har druckit en god recoceryshake och stretchat lite men vill skriva av mig på en gång. Först och främst ber jag om ursäkt för uteblivna bilder. Jag är usel på att fota nu när man har kommit hem efter träningslägret. Jag ska skärpa mig.
Det som i första hand skapar som skrivslust nu är att Jonas, Matte, Niclas, Andreas och jag har kört ett 2,5h långt pass med stora ansamlingar med mjölksyra och stundtals hög fart. Det sköna i kråksången är (utan att nedvärdera någon) är att jag hänger med dom både uppför och på platten när det gasas på. Vet ju inte vad de körde igår iofs... Det känns dock ruskigt bra att hänga dom då jag vet att de senaste åren har jag blivit avhängd på träningar vilken i sin tur har satt igång mycket tokiga tankar i huvet om hur kass man är. Jag vill inte heller höja mig själv till skyarna för det det finns ju dom som slår mig fortfarande, oavsett hur bleka, tunna och grönklädda de är.
Skönt pass iallafall med backintervaller och lagtempo. 773 höjdmeter och 76 km visade min mätarer. Hoppas verkligen på flera sånna här pass.

Idag fick jag ett sms som löd  "Får man bjuda den blivande gubben på lunch idag? Det skulle göra min dag 100% bättre ;-) " Självklart åkte jag tvärs över stan för att få två kramar, gratis mat och trevligt sällskap. Att sedan börja jobba igen i solskenet brevid en stor pool kändes lika rätt. Är så nöjd över att ha ett utomhusjobb just nu.
 Tack igen min lunchdate, du vet vem du är.

Slänger in en bild från en ensam och annorlunda cykeltur jag hade i vintras i väntan på nytagna bilder.
 Det är inte från min lunchdate....
image100

nu väntas en nyttig tallrik med keso, sallad, advokado, kassler, tomat, gurka och vatten som dryck. Inte har det blivit mer än en liten, enstaka ploppbit på hela dagen heller. Grattis till mig.
Chipp!

Kommentarer
Postat av: Mathias C

Ja det var ju fint med lite höjdmeter! själv körde jag ett backpass i onsdags och fick ihop 1055 höjdmeter. Känner mig rätt nöjd med det! Men så är jag också bara en glad motionär som är över "gubbe" sträcket..

2008-04-24 @ 19:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback