"Kan man ha så stora vader när man är så kort?"

image104
Här är Pontus och 3,5 mountainbikes. De två snyggaste hojarna hade ca 10 sekunder tdigare blåst omkull pga sina låga vikter, för det blåste inte så mycket idag. Den tunga aluminiumhojen till vänster stod dock som
gjuten.

Det finns alltid två sidor av en historia. www.henrikogren.blogg.se har en version och så läser du snart den sanna versionen av dagens cykeltur.

Magnus Bäckstedt är en ganska känd cyklist som är proffs ute i den stora vida världen, Fredrik "Freddy"Johansson är lite mindre känt cykelproffs men båda kör för Kopparbergs CK när de är i sverige. Idag har jag kört tillsammans med två andra från samma område, Henrik & Pontus. Fler som slöt upp vid resturangen var även från Almby IK; Bjarne, Peter, Tina, Sara, Mattias A och Daniel.  Ovan nämde pontus är lovande ungdomscyklist som hängde med bra idag och sen har vi Henke oxå.... Jag har hjälpt honom i vinter med träningsprat, lite kostprat och inte minst ett träningsupplägg. Nu är det slut på det. Det blir inge mer hjälp för då kör han snart ifrån mig ordentligt då han imponerade i uppförsbackarna och fick inte heller hammaren idag som sist vi cyklade ihop (typ slutet av januari). Tvärtom tvålade han dit mig i sista lilla backen när vi egentligen bara "rullade av" som man kallar det på cykelspråk. Ja, jag bjuder på det och ger istället en bild från den första backen där jag hann ta upp och starta kameran innan H kom flåsande. Nä Henke är ännu ett bevis på att man kan bli bra om man håller en bra träningsdisiplin och skönt för mig är att han är den andra cyklisten jag hjälper med träningen och båda har gillat mina upplägg och tyckt att de blivit mkt starkare av det. Det är vämer och stärker mig. 
  Klicka på bilden för att göra den redan stora Henrik ännu större.
Totalt sett idag så blev det en lagom distanstur på ca 3,5h med riktigt tuffa partier där iaf jag mosade på ordentligt. Dessutom hann vi med en antal vurpor, ett kedjebrott och en punktering. Roligt var det oxå att jag fick köra en ny stig som jag blev rekommenderad i höstas. Det är en lång, rätt så brant stig som startar bakom Klockhammar och går rakt upp mot Rusakulan där dagens startbild är tagen. Jag gissar att det är Kilsbergens näst högsta punkt men vi var självklart även på den allra högsta (279möh). Under den nya klättringen mot Rusakulan försökte jag vara vänlig och artig och samtala lite med en av våra hitresta gäster. Nybliven far som han är ville jag ju höra lite om allt det där men allt som han fick fram var ett neandertalade likt "aaaah".  Taskigt när man bara vill vara snäll....

Gladare miner var det när de senare på eftermiddagen fick äta på MAX hamburgeresturang. Jag släpades in motvilligt och åt mest för att vara social :-) men inga pommes iaf. Nä både grönsallad och bönsallad blev det.

Åter hemma i lugnet nu med Tina i köket och jag sköter tvätten. Klurar lite på om man ska jogga nåt imorgon kanske för det är dax att låta musklerna komma igen nu då det blir en tuffare tävlingshelg om en vecka. 5 race på 4 dagar. Får se om vädret och mina små ben vill köra träningstävling på tisdag. Tempo 20 km. Hmm...

Hej så länge.

Kommentarer
Postat av: hulken

nja släpades var väll att överdriva , du tog ju villigt ansvaret och beställde först så vi resterande 4a kunde köpa samma sak ! :-)

tack för en fin dag , nästa gång är jag ännu starkare det lovar jag ,,,snällt löfte va ?

2008-04-27 @ 20:36:13
Postat av: Köttraketen

Jag känner ett stort avund. Py pan vad fint det låter. Snyft.

Postat av: Crosscar

var ska du fåihop 5race på 4dagar, utomlands?

2008-04-28 @ 10:46:39
URL: http://www.oscarekstam.com
Postat av: ola

jo du Oscar. 1:a majloppet, hammarö tredagars sen på det. prolog, tempo, GP och linje. Fast det är klart. Prolog kanske inte räknas för det är ju så kort. Fast jag räknas och jag är ju oxå kort.... Hmmm....

2008-04-28 @ 19:19:19
URL: http://cykelola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback