GAH! Min 30-års present!!

image90
Rätt cool foto-effekt som Tina har hittat på mobilen. Blir liksom lite teknat över det. Oh nej. Jag längtar inte alls tillbaka till Mallis. Jag älskar 4+ och kantvind.

Igår sa min sambo att hon blivit erbjuden ett par nya tävlingshjul till sin racer för ett bra pris. Jag sa att Ksyrium ES är grymma hjul och priset var väl ok. Då sa hon "Ja men det går ut över din 30-års present då". Där hör jag mig själv säga " äsh, köp dom om du vill ha dom" medans hela mitt tysta inre sa" VAFALLS ??!! ICKE att du köper dessa döda ting på min bekostnad" Typ något sådant....
Nu köper hon nog några ännu dyrare hjul så jag får väl hoppas på mycket kärlek och värme istället till min födelsedag.  Det är ju gratis. Alla ni andra glömmer väl inte den 8e Maj??? Kände mig förresten som en gubbe idag då jag jobbade vid universitetet. (snuskgubbe) :-)

Tänk vad Örebroare är tråkiga egentligen. Riktiga bakåtsträvare. Inget nytt eller nytänkade är eller kan bli bra. Nä det är nog bäst att ha det som vi alltid har haft det. Inte pröva några nya ideèr.. Min eventuella bitterhet grundar sig i att jag idag träffade två kommunpolitiker ifrån Kumla, grann-kommunen. De tar gärna emot cykecrossälskare till hösten, nästan mitt i stadskärnan oxå. Fan vad skönt att några "icke cyklister" står med öppen famn och säger "ni kan köra här, ni kan köra där borta oxå, vill ni köra här??.." Nu finns iallafall en jäkligt härlig plats för en kommande cx-tävling med betoning på "parkrace". Efter mötet med pappersvändarna så bytte jag om och cyklade tillbaka till Kumla för att få känna på terrängen med en crosshoj. Asfalt, grus, sand, trappa, träflis, hårt gräs och sjukt mjukt gräs blir det.

Igår hade jag ju tänkt att köra korta intervaller inomhus på klubbens spinninghojar men vädret var ju så kalasfint att det fick bli utomhus istället. Korta men med en jäkligt hög (läs maximal) intensitet på intervallerna satte sig verkligen i benen. Jag tolkar det som ett bra betyg på träningen när man har riktiga blyben när man vaknar dagen därpå.
Imorgon ska jag skylta om lite ute i markaskogen och den ligger ju ruskigt nära klubblokalen så det blir nog inomhus då. Det ryktas ju om skitväder ändå. Jag börjar nog med en liten extrasväng på sluetet av våran 6,4 km långa teknikslinga. det blir en kort, brant klättring extra. Får se om den blir omtyckt.

 lekte fotomodell sista dan på Mallis...Nej då...längtar inte dit...

Jag har nog firmans skitigaste kläder just nu. Jag och jobbarkompismats hamnade i en spontan brottingsmatch igår men vi valde nog det sämsta tänkbara ställen. En lätt vattensjuk gräsmatta som ofta används till fotbollsplan.

Inatt går Alien vs. Predator på tv. Hoppas jag orkar sitta uppe då jag vet att jag gillade den ordentligt första gången jag såg den. 
Gonatt. (mtb långtur på söndag, OP kl.10)

Kommentarer
Postat av: Köttraket

Hej på dig. Jag är lite nyfiken på vart du planerar cx banan i Kumla. Kan du inte skicka en eniro-karta med en liten blupp på? Vore mycket uppskattat. Själv har jag harvat runt i leran uppe vid Karslunds herrgård. Har du några fler tips månne? Må väl och krama varandra i skog och mark.

Postat av: ola

nja, skippar det där med digitala kartor...blir vid kumla sjön men det är bara jag som har tillstånd att trampa där innan tävlingen hehehe. Blir nog den snyggaste banan av alla i cupen men jag är ju partisk...

2008-04-12 @ 15:52:18
Postat av: Crosscar

LÅter som en lovande bana i alla fall. Trappor gillar jag

2008-04-14 @ 09:33:20
URL: http://www.oscarekstam.com
Postat av: Patrik

Där skulle vara kanonfint med en cx-bana!

Jag cyklade aldrig där, men jag hade en fin löpslinga för intervaller där. Inte lång, men jobbig om man ligger på. Som du skriver, mjukt, gräs, flis m.m. Kul! Efteråt kan man bada... :-)

Så universitetet drog sig ur? Oväntat?!

2008-04-14 @ 16:29:42
URL: http://www.aptrikpaulsson.wordpress.com
Postat av: ola

jadå Oscar, det blir trappor.
jo det där idrottsuniversitetet drog sig ur. Jävla tråkiga örebroare.
Kumla blir toppen. Har inte du hånglat med nån brud i Kumla Patrik??? ;-)

2008-04-14 @ 19:25:34
URL: http://cykelola.blogg.se
Postat av: Anonym

Mmm, härligt när idrottsuniversitet inte ställer upp för idrottsarrangemang..

Fast som sagt, Kumla kommer bli toppen. Dessutom är brudarna som tokiga där, man blir aldrig av med dem... :-)

2008-04-15 @ 08:23:57
Postat av: Patrik

Är snart senil, det var jag som skrev ovan... :-)

2008-04-15 @ 08:24:56
URL: http://www.patrikpaulsson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback