fortfarande flytet.

image101
Antingen är det en väldigt stor fot på bilden eller så är den där grävmaskinen pytteliten....

För att skämmas mindre över uteblivna fotograferingar så återvinner jag nu gamla bilder. Den ovanstående är från förra sommaren då det helt klart var värt en smärre utskällning för att få trampa ner i dagbrottet vid Falun`s gruva. Blev förresten uppbjuden till falun på söndag för att trampa med några galningar. Fasiken att det ska vara så långt som 20 mil dit. Hade det vart 10-12 mil hade man nog varit där oftare. De har ju så god kebab där....

Förra veckan ville jag sätta några bra tider i vårat teknikspår, alias Markaspåret,  för att komma i rätt stämmning inför kommande tävlingspremiär. Bästa tiden då på 6,4 km blev 20:26 och då tyckte jag att jag körde fort. Igår var jag återigen på plats men skulle bara trampa tre lugna varv och testa lite nya vägval, olika växelalternativ över samma partier samt bara samla tid till träningsdagboken. Någe hårdare träning var inte att tänka på då onsdagens racerpass hade givit mig betongben. Jag körde mina tre varv och var bara uppe och nosade runt mjölksyra tröskeln en enda gång och det var ju mest för att verka stark och duktig inför en jäkla massa ungdomar som var ute i skogen. Låg mest runt 150-160 i puls och hade en bra tur i skogen på kottplockarhojen, skogsmoppen, mårtenbajk, montenbaik eller bara mtb:n. Inte något varv blev långsammare än 21 minuter och det bästa tangerade förra veckans tid på 20:26. Tänk va olika det kan vara.
 
Idag har det vilats men riskerar ändå träningsvärk då jag putsat fönster här hemma och med tanke på hur ofta man gör det så finns ju risken. Han även med att shoppa efter jobbet. Beställde nya mtbskor, köpte energibars, mivitotal, en ny hårdrocksskiva (fatal smile) .
Skall nu förbereda inför morgondagens "cykelns dag" här i Örebro. Vi i Almby IK ska ll ha en station där vi ska "visa" mountainbike. Hoppas mankan locka fler individer till sporten, o kanske klubben. Det kommer nog att bli mkt kaffe imorgon känner jag...
Efter det skall jag (enligt planerna iaf) sätta en grym tid i Markaspåret. Runt 19 minuter vore fint.

Söndagen vill jag köra en bra distanstur i Kilsbergen. Vi kan väl säga OP kl.10 för de som litar på vädrets makter.
Hej så länge och jag laddar nu batteriet till kameran. Blir kanske nya bilder i nästa inlägg.

Kommentarer
Postat av: Köttraketen

He på re. Blir inga Kilsberg för mig i morrn. Fru och barn har gaddat ihop sig och gett pappa utegångsförbud. Jag drog en harang om att jag är vuxen och bestämmer själv men eftersom frugan har omyndigförklarat mig så höll inte mina argument. Shit va lite makt svenska män (vuxna pojkar) har. Ha en fin tur. Mvh Martin.

Postat av: ola

Fan va klent! Här hemma bestämmer jag med järnhand!

Bara jag har klargjort det med T först......

2008-04-26 @ 17:19:59
URL: http://cykelola.blogg.se
Postat av: Crosscar

Haha fan va grym gruvrundan var, hade vi inte kört en extra gång hade vi ju sluppit utskällning också. Men det var det väl värt.

Varje gång jag är där säger jag till mitt sällskap att jag har kört ner dit, och det på senaste tiden då schaktet varit stängt för allmänheten. Det är status varje gång jag säger det. Status =D

2008-04-28 @ 10:37:14
URL: http://www.oscarekstam.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback