SWEET MISERY

186116-19Oj shit va jag fick jobba på den rubriken. Låter som en låttitel va?

Ja som bilden visar kan man nu slappna av med prestationsångesten för den seriösa biten är avklarad. Den fick ett snöpligt slut bara så det är ju tur att privatlivet utanför cyklingen (hur stort det nu kan vara??) fått sig ett riktigt lyft.

Igår, lördag kördes "sista chansen" i Ramnäs, ett av säsongens sista racerlopp och det var egentligen denna tävling som förra året gjorde mig så biten i GP-lopp. Även i år kändes benen bra och det var lika nervpirrande att köra i klunga, i hög fart genom kurvorna. Nu uppkom en annan konstig känsla som jag aldrig tidigare upplevt under alla mina cykelår. Fingrarna domnade bort helt så jag knappt kände broms/växelreglagen och i detta typ av lopp där det är A och O så klev jag av av säkerhetsskäl, både min egen men framförallt alla andras. Vill inte vara orsaken till en klungkrash. Kom bara på två anledningar till varför detta kan ha skett och jag har sänkt styret med två distansringar vilket kan ha gett en lite större belastning på händerna. Nr.2 är att handskarna, mina gamla gamla favoriter som jag blivit trackad för i åratal inte har någon större mängd stoppning som kan skydda de nerver som löper inne i handen. De handskarna vilar nu i en grön soptunna i Ramnäs så nu äntligen Peter, Matte o framförallt du Jonas....Dom är borta nu.

Långbilresa från Ramnäs till Uddevalla med sällskap av en dalmas i bilen gjorde timmarna lite kortare. Ja det är ju kul att bara lyssna på dalmål så skrattar man. Henrik Öijer från Falun åkte nämligen med oss då hans kompisar inte ställde upp fick man ju vara snäll. Dessutom bjöd han ju tillbaka genom att berätta mycket värdefull info om många konkurenter och några utlandsproffs då detta är en man (pojke) med många kontakter inom cykel.
Dagens mtblopp i Uddevalla var cupavslutning i svenska xc-cupen och jag gillar verkligen den banan så förhoppningarna var ganska höga trots att jag rätt nyligen varit sjuk. Banan är kuperad och rätt teknisk och förra årets SM gick på nästan exakt likadant där och då blev det fina minnen därifrån, en 8e plats. Dagens lopp i kort summering lyder: lugn start, färdig att kliva av på varv 2 av 6, fortsätter, det lossnar, många småmissar, missarna blir större, missarna blir krasher och en avslutande (lite otäck) krash gör att jag kastar in handduken. Landade snett på bröstkorgen och det gjorde ont så det fick vara nog. 2 dagar, 2 tävlingar, 2 brytningar...Nädå ja e inte bitter.

Helgens stora överraskning var iaf att jag hade bokat en svit till mig och Tina på Carlia Hotell för vi firar nämligen 4 år tillsammans denna helg och hennes min var obetalbar när vi klev in i rummet på sjätte våningen och märkte att " oj va stort det är..."  Bra utsikt, röd trampad druvjuice och en jaccuzzi var tydligen ingen bra uppladdning med facit i hand men mysigt var det.
Nu skulle egentligen höstvilan ta vid men några stollar har uppfunnit en cykelcrosscup så höstvilan får bli i december tror jag. Om jag har tid då.
Ciao

Kommentarer
Postat av: torsten

hatten av för en strong säsong! Ok kanske "pricken över i:et" fattas, ...men jag måste säga att stryktålig är du! ungefär som såna där figurer man kan peta omkull... men alltid vänder sig upprätt igen. Och du är ju bara ungdomen än...! Nästa säsong tar du dom...!

2007-09-25 @ 20:11:55
Postat av: ola

Tack. Att du jämnför mig med en sån där vippdocka, beror det på min mage och min låga tyngdpunkt?? Du har iaf rätt i att det bli revanch nästa år för det brukar jag intala mig varje höst.

Postat av: Hjalmar

Vilken jävla bild eller? :-D

2007-10-12 @ 13:16:19
URL: http://www.hjalmarbengtsson.com
Postat av: ola

Japp, tuffa förhållanden på Almbys träningsläger. Här ligger M. Bergkvist som kom två i denna uthållighetsgren bakom kommisarien.

2007-10-12 @ 20:46:04
URL: http://cykelola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback